10 wskazówek dotyczących wyboru najlepszego szablonu strony internetowej


Jak wybrać zwycięzcę

Jaka jest jedna wskazówka, jak wybrać najlepszy szablon dla strony internetowej?

Aby pomóc Ci wybrać najlepszy szablon dla Twojej witryny, zadaliśmy to pytanie prezesom i założycielom, aby uzyskać najlepsze wskazówki. Od dbania o to, aby był przyjazny dla SEO po sprawdzanie responsywności na różnych urządzeniach, jest kilka punktów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze szablonu witryny.

Oto 10 wskazówek, jak wybrać najlepszy szablon strony internetowej:

  1. Zadbaj o to, aby był przyjazny dla SEO.
  2. Zapewnij szybkie ładowanie.
  3. Bądź prosty i zgodny z marką.
  4. Upewnij się, że wspiera Twój cel.
  5. Sprawdź, czy wsparcie jest dostępne.
  6. Rozważ możliwości dostosowywania.
  7. Wybierz szablon, który spodoba się Twoim odbiorcom.
  8. Wybierz opcję przyjazną dla użytkownika.
  9. Użyj fałszywej treści i testu WP.
  10. Sprawdź responsywność na różnych urządzeniach.

1. Dbaj o to, by była przyjazna dla SEO

Zadbaj o to, aby był przyjazny dla SEO. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wybrany szablon nie jest ważny dla SEO Twojej witryny, ale ma kluczowe znaczenie. Źle zakodowane szablony, których ładowanie zajmuje dużo czasu, mogą zaszkodzić Twojemu rankingowi w wyszukiwarkach, takich jak Google. Powinieneś także szukać projektów, które są łatwe w nawigacji i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania. Poświęcając dodatkowy czas na znalezienie wysoce zorganizowanego, dobrze zakodowanego szablonu, zwiększasz szanse swojej witryny na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Lisa Odenweller, Kroma Wellness

2. Zapewnij szybkie ładowanie

Ludzie są zbyt skupieni na projektowaniu stron internetowych, podczas gdy powinni skupić się na szybkości strony, jasności przekazu i jednym celu, który chcą osiągnąć. Częstym błędem jest wybieranie szablonów, które mają dużą elastyczność projektowania i wiele funkcji. Chociaż te szablony świetnie się sprzedają, często są przepełnione niepotrzebnym kodem. To spowalnia strony i utrudnia wysokie rankingi Google.

Co więcej, szablony zawierające wiele elementów projektu zagrażają jasnemu przekazowi. Utrudnia to osiągnięcie celu. Niezależnie od tego, czy chodzi o generowanie popytu, generowanie leadów czy obrót. Tylko w przypadku czysto brandingowych szablonów z dużymi projektami ma sens. Ale wciąż taki, który ładuje się szybko. A może chcesz, aby Twoja marka była postrzegana jako powolna?

Stephana Wengera, Świat marketingu B2B

3. Bądź prosty i zgodny z marką

Największym błędem popełnianym przez właścicieli firm jest wybieranie bardzo skomplikowanych szablonów, ponieważ wyglądają świetnie. Problem polega na tym, że oznacza to również, że musiałbyś wykonać mnóstwo pracy, aby dostosować każdy szczegół tego szablonu i uczynić go swoim własnym. Często prowadzi to do stworzenia strony internetowej, która wygląda niechlujnie. Zamiast tego, jeśli skupiasz się na znalezieniu świetnego szablonu, który już kojarzy się z marką, a który jest stosunkowo czysty i prosty, znacznie bardziej prawdopodobne jest, że użyjesz go i stworzysz stronę internetową, która pozostanie czysta i będzie wyglądać profesjonalnie.

Rafał Romiś, Projektowanie stron internetowych Weberousa

Obraz przedstawiający Rafaela Romisa, założyciela firmy Weberous Web Design, z tekstem: „Zamiast tego, jeśli skupimy się na znalezieniu świetnego szablonu, który już kojarzy się z marką i który jest stosunkowo czysty i prosty, znacznie bardziej prawdopodobne jest, że użyjemy go i stworzymy strona internetowa, która pozostaje czysta i wygląda profesjonalnie.”

4. Upewnij się, że wspiera Twój cel

Wybierając szablon dla swojej witryny, zacznij od końca. Nie przywiązuj się zbytnio do dzwonków i gwizdków. Jasne, chcesz mieć pewność, że Twoja witryna jest łatwa w nawigacji i wygląda świetnie, ale na koniec dnia naprawdę liczy się to, jak dobrze realizuje TWOJE cele. Jeśli próbujesz coś sprzedać, potrzebujesz szablonu, który pomoże Ci to zrobić najskuteczniej. Jeśli próbujesz przekazać informacje lub promować jakąś sprawę, zastanów się, jak uporządkować swoje treści, aby ludzie mogli łatwo znaleźć to, czego szukają, i podzielić się tym ze znajomymi. Wybierając szablon, zastanów się, jaki jest Twój cel — a następnie wybierz taki, którego projekt najlepiej wspiera ten cel.

Ishu Singh, Zaczynam wiedzieć

Obraz przedstawiający Ishu Singha, gospodarza programu Starting to Know, z tekstem: „Wybierając szablon, zastanów się, jaki jest Twój cel — a następnie wybierz taki, którego projekt najlepiej wspiera ten cel”.

5. Sprawdź, czy wsparcie jest dostępne

Jednym z aspektów wyboru motywu szablonu, który jest często pomijany, jest dostępność wsparcia po zakupie. Szczególnie w przypadku właścicieli witryn, którzy nie są przyzwyczajeni do edytowania kodu w celu wprowadzania aktualizacji, wsparcie jest istotnym elementem zapewniającym ochronę w przypadku awarii motywu z powodu aktualizacji witryny lub w przypadku wystąpienia błędów, których nie wiesz jak rozwiązać. Co najważniejsze, jeśli aktualizacja motywu ze strony programisty, od którego kupiłeś motyw, psuje witrynę, musisz o tym wiedzieć i mieć pewność, że problem zostanie rozwiązany.

JM Littmann, Webheads

6. Rozważ możliwości dostosowywania

Aby nadać swojej witrynie bardziej wyjątkowy charakter, myślę, że będziesz musiał wprowadzić pewne zmiany w swoim szablonie. Dobry szablon strony internetowej można zmodyfikować, aby pasował do ogólnego wyglądu Twojej firmy, w tym schematów kolorów, logo i brandingu. Jeśli nie dostosujesz wybranego szablonu, Twoja firma nie będzie wyróżniać się na tle wielu konkurentów i zamiast tego zniknie w tle. Twoja witryna nigdy nie będzie się wyróżniać spośród tysięcy witryn korzystających z tego samego szablonu, jeśli po prostu polegasz na nich z niewielką lub żadną oryginalną zawartością. Zanim rozpoczniesz proces selekcji, zastanów się, ile dostosowań potrzebujesz, ponieważ pozwoli ci to zawęzić opcje.

Jamesa Crawforda, DealDrop

7. Wybierz szablon, który rezonuje z odbiorcami

W zależności od tego, jak dobrze znasz swoich odbiorców, powinieneś wybrać szablon, który najlepiej do nich pasuje pod względem kolorów, formy, czcionek i struktury. Na podstawie badań neurobiologicznych niektóre grupy ludzi preferują kolory takie jak czerwony, czarny i złoty w połączeniu z prostymi liniami i czystym designem, który sygnalizuje jakość, wydajność i dominację (pomyśl o ferrari.com).

Inne grupy preferują żółtą, pomarańczową lub nawet zróżnicowaną paletę kolorów i przyciągają je bogate w obrazy i zabawne projekty z mnóstwem szczegółów (pomyśl o ikea.com). Najpopularniejszy i najwyżej oceniany szablon strony internetowej może się nie powieść, jeśli nie jest zgodny z wrodzonymi preferencjami odbiorców. Jeśli nie znasz jeszcze tak dobrze swoich odbiorców, wybierz szablon, który oferuje różnorodne style (zwłaszcza kolory), które możesz łatwo przełączać i testować w miarę upływu czasu.

Roberta Wellera, toushenne.de

8. Wybierz opcję przyjazną dla użytkownika

Jeśli jest jeden aspekt, na którym należy się skupić przy wyborze szablonu dla strony internetowej, to powinien on być przyjazny dla użytkownika. Chociaż dostępnych jest wiele różnych szablonów, jedną z rzeczy, które mogą stworzyć lub zepsuć witrynę, jest to, jak przyjazna dla użytkownika i łatwa do zrozumienia jest. Twój szablon strony internetowej musi mieć sens, być spójny w swojej logice, atrakcyjny wizualnie i bez problemu pokazywać najważniejsze aspekty strony. Im bardziej jest przyjazny dla użytkownika, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownicy będą z niego korzystać.

Jenna Nye, Na Stripie

Jenna Nye, założycielka On the Strip, napisała: „Jeżeli jest jeden aspekt, na którym należy się skupić przy wyborze szablonu strony internetowej, to powinien on być przyjazny dla użytkownika”.

9. Używaj fałszywych treści i testu WP

Sztuczna treść to jeden sposób na wybranie nowego układu witryny. Używam fałszywych treści, aby zobaczyć, jak łatwo jest używać i dostosowywać układ. Zwróć uwagę na elementy takie jak nawigacja, menu i paski boczne. Upewnij się, że wszystko jest łatwe do znalezienia i użycia. Sprawdź swoje przyciski CTA i jak się wyróżniają. Jak znaleźć fikcyjne treści, których potrzebujesz?

Używam wtyczki takiej jak WP Test. Zapewnia wiele różnych rodzajów treści i jest łatwy w instalacji i aktywacji. Gdy użyjesz WP Test do wygenerowania treści, spójrz na swoją witrynę, aby zobaczyć, jak łatwo jest znaleźć i użyć różnych elementów. Z tymi różnymi elementami będziesz pracować podczas dostosowywania witryny. Jeśli są one łatwe do znalezienia i użycia w fikcyjnej treści, będą łatwe do znalezienia i użycia po dodaniu własnej zawartości.

Shawn Ryan, Techtopia

10. Sprawdź responsywność na różnych urządzeniach

W ostatniej dekadzie pracowałem z setkami klientów z sektora opieki zdrowotnej, rozumiejąc ich potrzeby, co obejmuje również projektowanie stron internetowych. Mam tylko jedną wskazówkę (i to dość ważną) dla każdego, kto chce zbudować swoją stronę internetową za pomocą szablonu.

Niezależnie od wybranej platformy lub szablonu upewnij się, że szablon jest responsywny. A przez responsywność rozumiem, że układ Twojej witryny powinien automatycznie dostosowywać się do różnych urządzeń, czy to mobilnych, czy tabletów. Dzieje się tak, ponieważ znaczna część ruchu w sieci pochodzi z urządzeń przenośnych lub przenośnych. Telefony komórkowe są obecnie powszechne i większość ludzi używa ich do konsumowania informacji i treści, a jeśli Twoja witryna nie jest responsywna, stracisz znaczną część ruchu w sieci i potencjalnych klientów. Nie ma znaczenia, jaki rodzaj działalności prowadzisz ze swoją witryną, posiadanie responsywnego układu pomoże Ci zwiększyć zasięg do szerszej sieci użytkowników.

Sangeeta Kumar, DMS opieki zdrowotnej



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts