Konfiguracja Mailchimp na WooCommerce


Dotrzyj do większej liczby klientów

Jeśli prowadzisz małą firmę, prawdopodobnie słyszałeś o Intuit i jego reputacji, która pochłania inne firmy z branży finansowej. W 2009 roku Intuit nabył Mint za 170 milionów dolarów, a w 2020 kupił Credit Karma za 8,1 miliarda dolarów. „Co to ma wspólnego z konfiguracją? Mailchimp na WooCommerce?”, możesz zapytać.

Trzymaj się mnie. Staram się sprowadzić do domu często pomijany punkt.

Mailchimp to platforma z biuletynami e-mailowymi, którą Intuit kupił za 12 miliardów dolarów w 2021 roku. To około 4 miliardy dolarów więcej niż zapłacili za Credit Karma. Dlaczego powinno Cię to obchodzić?

Dyrektor naczelny Intuit, Sasan Goodarzi, powiedział w wywiadzie dla The New York Times: „Prawdziwa magia tkwi w sile danych”, omawiając połączenie obu platform i możliwość poznania, jakie wysiłki marketingowe się opłaciły, komu i kiedy.

Mówię to wszystko, aby zilustrować, jak cenny jest biuletyn. Najważniejsze jest to, że jeśli Twoi klienci nie mają biuletynu e-mail, zostawiają pieniądze na stole. Jeśli jako programista nie skonfigurujesz swoim klientom biuletynu e-mailowego dla ich witryny, również zostawiasz pieniądze na stole.

Konfiguracja Mailchimp w WooCommerce wymaga trochę czasu, ale będzie to warte zachodu.

Zajmę się tym, jak skutecznie zmaksymalizować przechwytywanie subskrybentów biuletynów, a także jak powiązać to wszystko z WooCommerce. Przechwytywanie danych klientów i zatrzymywanie klientów jest jednym z powodów, dla których Intuit kupił Mailchimp. Możliwość połączenia ze sklepem WooCommerce pozwala na kilka interesujących i cennych funkcji, które mogą nie być dostępne na innych platformach biuletynowych.

Rozpocznij konfigurację MailChimp w WooCommerce

Jeśli nie masz jeszcze zainstalowanej wtyczki Mailchimp for WooCommerce, jest to ta sama standardowa procedura, co instalacja każdej innej wtyczki z WordPress:

  1. Z panelu administracyjnego WordPress przejdź do Wtyczki > Dodaj nowe > następnie wpisz Mailchimp w polu wyszukiwania.
  2. Odnaleźć Mailchimp i kliknij Zainstaluj teraz.
  3. Kliknij Aktywuj przycisk.

Po kliknięciu przycisku aktywacji zostaniesz powitany ekranem z opcjami podłączenia konta lub utworzenia konta. Jeśli musisz utworzyć konto, będziesz mieć możliwość połączenia konta podczas procesu rejestracji.

Mailchimp wyśle ​​kod dostępu na adres e-mail używany do biuletynu, więc dostęp do tego adresu e-mail jest konieczny.

Jeśli po prostu połączysz istniejące konto, zostaniesz poproszony o zalogowanie się na konto Mailchimp. Niezależnie od tego, czy logujesz się do istniejącego konta, czy rejestrujesz nowego Mailchimp, musisz autoryzować dostęp do WooCommerce. Kliknij Umożliwić.

Teraz, gdy konto Mailchimp jest zarejestrowane i połączone, nadszedł czas na proces konfiguracji. Wspomnę tutaj, że ta wtyczka nie zapewnia widżetu formularza, który można dodać do witryny. Trzeba to zrobić za pomocą wtyczki formularzy lub fragmentu kodu wygenerowanego przez Mailchimp.

W tym przykładzie omówię, jak zainstalować fragment kodu za pomocą Gutenberga i zapisać go jako blok wielokrotnego użytku do umieszczania na stronach i postach witryny. Kod można również wykorzystać w widżetach na paski boczne i stopkę witryny.

Aby rozpocząć konfigurację, musisz wykonać następujące czynności:

  1. Od administratora WordPress, znajdź WooCommerce w menu głównym po lewej stronie.
  2. Najedź kursorem myszy na WooCommerce, a następnie kliknij Mailchimp.
  3. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby wypełnić ustawienia sklepu WooCommerce.
  4. Kliknij Rozpocznij synchronizację kiedy osiągniesz trzeci i ostatni krok.

Powinieneś teraz zobaczyć dostępne dodatkowe ustawienia wraz z komunikatem, że proces synchronizacji rozpoczął się i może zająć trochę czasu w zależności od tego, ilu klientów i zamówień jest już w sklepie.

Utwórz formularz rejestracyjny dla Mailchimp

Podczas konfiguracji możliwe jest dodanie subskrypcji biuletynu do stron kasy w WooCommerce, a także możliwość śledzenia koszyków. Te ustawienia można zmienić w dowolnym momencie. Pomijając to, nadszedł czas na zabawne rzeczy.

Jak wspomniano wcześniej, Mailchimp nie udostępnia widżetu formularza. Ale nie martw się! Zgodnie z obietnicą omówię, jak utworzyć blok Gutenberga wielokrotnego użytku, w którym można przechowywać formularz zapisu do biuletynu i wykorzystywać go na stronach i postach.

Oto jak:

  1. Zaloguj się na konto Mailchimp
  2. W menu po lewej stronie kliknij Publiczność aby rozwinąć menu, a następnie kliknij Formularze rejestracji.
  3. Znajdź i kliknij Formularze osadzone.

Spowoduje to otwarcie strony, na której można dodać nowe pola formularza, dostosować ustawienia, dodać niestandardowe tagi i uaktualnić, aby usunąć markę Mailchimp z formularza. Dostosuj opcje zgodnie z potrzebami i przejdź do następnego kroku, klikając Kontynuować w prawym górnym rogu.

Spowoduje to otwarcie nowej strony z fragmentem kodu, którego będziemy używać z edytorem Gutenberg. Zalecam skopiowanie dostarczonego kodu i wklejenie go do edytora tekstu, takiego jak notatnik, w celu późniejszego łatwego dostępu.

Dostępne są zaawansowane funkcje, takie jak dostosowywanie HTML i CSS dla tworzonych formularzy, i jest to dobrze udokumentowane. Nie będę tego tutaj omawiał.

Jedyną opcją, na którą nalegałbym przed wygenerowaniem fragmentu kodu, jest usunięcie ustawienia szerokości znalezionego pod linkiem ustawień. Dzięki temu utworzony formularz będzie płynny i responsywny w różnych sekcjach witryny.

Utwórz blok wielokrotnego użytku za pomocą Gutenberga dla Mailchimp

Teraz nadszedł czas na stworzenie nowej strony za pomocą edytora Gutenberg i stworzenie naszego bloku z nowo wygenerowanym fragmentem kodu.

  1. Nawigować do Strony > Dodaj nowy w lewym menu WordPress Admin.
  2. Kliknij znak plus na środku strony i wpisz HTML w polu wyszukiwania.
  3. Wybierz Niestandardowy kod HTML blok.

Teraz po prostu wklej fragment kodu wygenerowany przez Mailchimp i umieść go w pustym polu HTML. Po prostu kliknij Zapowiedź link na pasku narzędzi u góry, aby upewnić się, że wszystko wygląda zgodnie z oczekiwaniami podczas renderowania w formacie HTML.

Po sprawdzeniu, że fragment kodu renderuje kod HTML zgodnie z oczekiwaniami, kliknij menu z trzema kropkami na pasku narzędzi nad blokiem Gutenberga i wybierz Dodaj do bloków wielokrotnego użytku. Nadaj mu nazwę, aby ułatwić znalezienie tego bloku następnym razem. Kliknij Ratować przycisk.

Następnym razem, gdy ten formularz będzie potrzebny dla strony lub posta, będzie dostępny jako opcja podczas wstawiania bloku. Po prostu wyszukaj nazwę utworzonego przez nas bloku wielokrotnego użytku i dodaj go do strony. Łatwo!

Niektóre motywy WordPress mają możliwość używania skrótów, które są generowane po utworzeniu bloku wielokrotnego użytku do umieszczenia w sekcji widżetów lub innych częściach motywu szablonu. Jeśli używany motyw obsługuje tę funkcjonalność, łatwo będzie dodać formularz do stopki i pasków bocznych, a nawet w wyskakujących okienkach.

Biorąc to pod uwagę, nie wszystkie motywy to wspierają.

Widziałem kilka wtyczek, które konwertują bloki wielokrotnego użytku na widżety, ale są one całkiem nowe i mają tylko kilka recenzji. Nie polecałbym używania na stronie klienta niczego, co nie zostało wypróbowane i przetestowane od jakiegoś czasu.

Fragment kodu można nadal wstawiać do sekcji motywu witryny za pomocą niestandardowego widżetu HTML. Jest bardzo podobny do tego, co właśnie zrobiliśmy z blokiem wielokrotnego użytku.

  1. Najedź kursorem myszy Wygląd zewnętrzny w lewym menu administratora WordPressa, a następnie kliknij Widżety.
  2. Znajdź sekcję, do której chcesz dodać formularz newslettera i kliknij pole ze znakiem plus.
  3. W wyświetlonym bloku wpisz HTML (tak jak poprzednio) i kliknij niestandardowy HTML.
  4. Wklej kod, który został wygenerowany z WordPressa, a następnie kliknij Aktualizacja w prawym górnym rogu. Formularz newslettera powinien teraz pojawić się w sekcji, do której został dodany w interfejsie użytkownika.

Słowo o wyskakujących okienkach, Mailchimp i WooCommerce

Po omówieniu integracji kasy WooCommerce, dodanie formularza biuletynu do stron i postów oraz wstawienie go do widżetów zapewni całkiem dobre nasycenie całej witryny.

Jest jeszcze jedna rzecz, którą można zrobić, aby zmaksymalizować przechwytywanie zapisów do biuletynu, a to za pomocą wyskakujących okienek. Większość ludzi, co zrozumiałe, wzdryga się na myśl o wyskakujących okienkach i nie bez powodu.

Są denerwujące. Zawadzają treściom i spowalniają użytkowników. Ale jest sztuka w używaniu wyskakujących okienek.

Jeśli korzystasz z wtyczki wyskakującej, bardzo polecam korzystanie z takiej, która obsługuje czasy i pliki cookie. Jeśli wyskakujące okienko może ustawić pliki cookie, może wyskoczyć tylko raz, a następnie zejść z drogi.

Wyskakujące okienko nie zostanie ponownie wyświetlone dla tego użytkownika, dopóki pliki cookie nie zostaną usunięte z przeglądarki odwiedzającego. Jedną z takich wyskakujących wtyczek, z których korzystałem dla moich klientów, jest Popup Maker opracowany przez programistę o tej samej nazwie. Zapewnia wszystkie wymienione wcześniej funkcje i może również świetnie wyglądać.

Jeśli Mailchimp jest połączony ze sklepem WooCommerce, wyskakujące okienka można włączyć ze strony internetowej Mailchimp. Aby to zrobić, wykonaj te same czynności, które opisano powyżej, aby utworzyć formularz, ale kliknij Wyskakujące okienko subskrybenta zamiast formularzy osadzonych. Dostosuj ustawienia zgodnie z potrzebami. Po zakończeniu kliknij Zapisz w prawym górnym rogu.

Nie ma ustawień plików cookie dla wyskakujących okienek Mailchimp. Są jednak czasy. Można go ustawić tak, aby wyskakujące okienko uruchamiało się tylko po opuszczeniu strony internetowej. W ten sposób odwiedzający nie muszą patrzeć na wyskakujące okienko, gdy tylko wejdą na stronę.

Kilka słów o mediach społecznościowych, Mailchimp i WooCommerce

Do tego momentu omówiłem sposoby integracji Mailchimp dla WooCommerce ze stroną internetową. Innym sposobem na optymalizację zapisów do newslettera jest korzystanie z mediów społecznościowych.

Mailchimp umożliwia użytkownikom udostępnianie łącza w Internecie lub publikowanie kodu QR dla hostowanego formularza, który można skonfigurować w Mailchimp. To tylko strona internetowa z formularzem zapisu do newslettera.

Aby rozpocząć, po prostu zaloguj się do Mailchimp, kliknij Publiczność aby rozwinąć menu, a następnie kliknij Formularze rejestracji. Po prawej stronie menu kliknij Kreator formularzy na górze.

Na tej stronie będzie kilka ustawień budowania formularza biuletynu. Ten formularz będzie dostępny w witrynie Mailchimp. Po dostosowaniu projektu i ustawień zgodnie z potrzebami istnieje link, który można skopiować i wkleić w dowolnym miejscu, w którym można przesyłać posty i komentarze online. Znajduje się w pudełku pod Adres URL formularza rejestracji.

W tym momencie należy omówić wszystkie podstawy, jeśli chodzi o podstawową konfigurację. Istnieje wiele opcji dostępnych w Mailchimp i innych dostawcach biuletynów, które nie są tutaj omówione.

Postępowanie zgodnie z wymienionymi tutaj krokami zapewni optymalny system pozyskiwania nowych subskrybentów. Ale co z biznesem tworzenia wiadomości e-mail do wysłania? Cieszę się, że zapytałeś!

Słowo o newsletterach, Mailchimp i WooCommerce

Pamiętasz, jak mówiłem, że programiści zostawiają pieniądze na stole, jeśli nie założą biuletynu dla swoich klientów? Zarządzanie dobrym newsletterem może być prawie tak skomplikowane, jak zarządzanie stroną internetową, dla której jest on przeznaczony. To jest praca!

Obserwowałem, jak Mailchimp ewoluował przez lata, a nowsze funkcje są naprawdę nastawione na zrozumienie i interakcję z klientami. Oferują dużo automatyzacji, której konfiguracja i dostrojenie zajmuje tylko trochę czasu.

Klienci nie będą chcieli się tym zajmować, więc jest to kolejna okazja dla programistów, aby przyspieszyć i zapewnić cenną usługę w zakresie zarządzania biuletynem lub konfigurowania automatyzacji.

Tworzenie i wysyłanie wiadomości e-mail nie może być prostsze. To naprawdę najłatwiejsza część. Mailchimp udostępnia szablony biuletynów, w których twórca musi tylko wypełnić puste pola i kliknąć wyślij.

Część, która wymaga przemyślenia, kreatywności i czasu, to skonfigurowanie całej automatyzacji — na przykład wiadomości e-mail o porzuceniu koszyka, e-mailach powitalnych i innych. Istnieją szablony e-maili, które wymagają starannego sformułowania i rozważenia, aby pozytywnie wpłynąć na markę. Jest po prostu dużo do zrobienia.

Ale warto! Pamiętam klienta i kiedyś byłam zdumiona wysyłając biuletyn. Sama myśl o tym, że po kliknięciu przycisku „wyślij” tysiące osób otrzyma tę wiadomość.

Końcowe myśli…

Mailchimp miał animację pocenia się maskotki Mailchimpa tuż przed naciśnięciem dużego czerwonego przycisku, który wyglądał jak przycisk broni nuklearnej, tuż przed potwierdzeniem, że chcesz wysłać e-mail.

To było zabawne za każdym razem, ponieważ wszyscy tak się czują tuż przed kliknięciem tego przycisku.

Czy coś błędnie napisałem? Czy moja gramatyka jest w porządku? Czy zdjęcia przedstawiają właściwe produkty? Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny i zachęci Cię do zajęcia się tym biuletynem. Do następnego razu…



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts