Klient ULEMCo widzi rekord oszczędności emisji CO2 dla zamiatarek zasilanych wodorem dwupaliwowym


Trzydzieści ton rocznie potencjalnych oszczędności CO2 dzięki konwersji całej floty

ULEMCo, pionier w dziedzinie paliw wodorowych, wykazał imponujące, rzeczywiste redukcje emisji CO2 poprzez wdrożenie zamiatarek drogowych dla Rady Miasta Aberdeen. W przypadku całej floty zamiatarek doprowadziłoby to do wyeliminowania prawie 30 ton CO2 z operacji, przyczyniając się do czystszego powietrza w mieście i wykonując kolejny znaczący krok w kierunku zera netto.

Zoptymalizowana zamiatarka z wodorowym zasilaniem dwupaliwowym zarówno dla układu napędowego, jak i silnika „osiołka” została ogłoszona w 2020 roku i wykazała dzienną wydajność diesla bliską 50% – uważa się, że jest to rekord dla tej technologii. Od początku tego roku pojazd jeździ po ulicach Aberdeen, oszczędzając roczny odpowiednik około 3 ton emisji CO2.

Zamiatarka została przystosowana przez ULEMCo do zasilania dwupaliwowego, co pozwala na spalanie kontrolowanej ilości wodoru bezpośrednio w silniku w połączeniu z olejem napędowym. Prowadzi to do redukcji emisji spalin, która jest bezpośrednio związana z proporcją wypieranego oleju napędowego – zwykle między 20-40% w zależności od cyklu pracy. Jednak w tym przypadku cykl pracy, typy silników i eksploatacja dostarczają aż 50% energii z wodoru. W ciągu roku każda zamiatarka zużyłaby 700 kg wodoru, więc dziewięcioosobowa flota zużyłaby 6,3 tony wodoru przy typowych regularnych dostawach, do których Rada ma dostęp w węźle Aberdeen Hydrogen. 30 ton CO2 wystarczy, aby zrównoważyć roczny ślad węglowy trzech osób w Wielkiej Brytanii. Ekstrapolacja tego do wszystkich 333 rad brytyjskich sugerowałaby, że możliwe jest zaoszczędzenie 10 000 ton, jeśli średnio tylko dziesięć pojazdów zostanie przerobionych w każdym.

ULEMCo wierzy, że ta aplikacja – i jej podobne, takie jak śmieciarki, piaskarki i inny specjalistyczny sprzęt – idealnie nadają się do wykorzystania wodoru w dzisiejszych czasach. Ich cykle pracy przywracają je codziennie z powrotem do bazy, umożliwiając konsolidację zwiększonego zapotrzebowania na wodór i związaną z nim infrastrukturę tankowania. Zapewnia to podstawowy ładunek dla rozwoju konkurencyjnych dostaw wodoru i rozwiązuje zagadkę „kurczak i jajko”, zniechęcając niektórych operatorów do przejścia na paliwa alternatywne.

Z flotą ponad stu pojazdów użytkowych przerobionych przez ULEMCo i pracujących w rzeczywistych warunkach w całej Wielkiej Brytanii, jest to prawdopodobnie najbardziej innowacyjne, ale praktyczne podejście do dekarbonizacji czyszczenia dróg w Wielkiej Brytanii.

Radna Jenny Laing, przewodnicząca Rady Miasta Aberdeen, powiedziała: „Powiedzbym władzom lokalnym, które myślą o przejściu na technologię wodorową, że nie tylko pomaga ona w osiągnięciu celów ekonomicznych, które możesz mieć, ale z pewnością pomoże w ochronie środowiska. cele, które wyznaczyły sobie każdy samorząd lokalny w Szkocji”.

„Biorąc pod uwagę potrzebę natychmiastowego działania na rzecz zmiany klimatu, jest to przypadek, w którym najlepsze jest wrogiem dobra”, mówi Amanda Lyne, dyrektor zarządzająca ULEMCo. „Dużo uwagi i wsparcia ze środków publicznych koncentruje się na poszukiwaniu rozwiązań o zerowej emisji, ale nie możemy sobie pozwolić na czekanie, aż będą one dostępne na rynku, musimy zacząć przestawiać się na energię bezemisyjną, korzystając z pełnego zestawu narzędzi, aby natychmiast osiągnąć redukcję CO2 ”.



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts