Wyzwania i rozwój rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych


Stacja ładowania pojazdów elektrycznych pomaga ładować pojazdy elektryczne, samochody elektryczne oraz hybrydowe pojazdy elektryczne. Rosnące obawy o środowisko oraz rosnące zapotrzebowanie na czystą i zieloną energię napędzają wzrost globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Wzrost popytu na pojazdy bezemisyjne lub niskoemisyjne zwiększa popyt na stacje ładowania pojazdów elektrycznych na rynku globalnym. Ponadto korzystne regulacje rządowe przyczyniają się również do globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Jakie są kluczowe trendy na rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych?

Jednym z kluczowych trendów na rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych jest rosnąca sprzedaż pojazdów elektrycznych na całym świecie. Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA) pomimo pandemii COVID-19 popyt na pojazdy elektryczne rósł w szybkim tempie. Sprzedaż pojazdów elektrycznych przekroczyła 2,1 miliona na całym świecie w 2019 roku, przekraczając rekordowy rok 2018, zwiększając całkowity zapas do 7,2 miliona. W 2019 r. pojazdy elektryczne stanowiły 2,6% światowej sprzedaży pojazdów elektrycznych i około 1% światowej podaży pojazdów, co stanowi 40% wzrost rok do roku. Ta statystyka daje pozytywne prognozy dla rozwoju globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Czołowi producenci samochodów znacząco inwestują w produkcję pojazdów elektrycznych oraz infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto gracze rynkowi intensywnie inwestują w badania i rozwój (B+R) na rzecz rozwoju stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Główni liderzy rynku, tacy jak General Motors, Tesla, BMW, Volkswagen, Nissan i Ford podejmują wysiłki na rzecz rozwoju branży pojazdów elektrycznych. Czynnik ten stwarza perspektywy rozwoju globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Kolejnym czynnikiem napędzającym wzrost globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych są rosnące inicjatywy rządowe i finansowanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Rządy na całym świecie podejmują inicjatywy na rzecz wzrostu i rozwoju globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Główni gracze rynkowi współpracują z rządem w celu rozwoju stacji ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury na rynku. Niektóre z inicjatyw podejmowanych przez rządy na całym świecie to mandat kalifornijskiego pojazdu o zerowej emisji (ZEV), przepisy Unii Europejskiej dotyczące emisji CO2 dla samochodów oraz mandat chińskich pojazdów o zerowej emisji (NEV). Kalifornia była pierwszym krajem, który przyjął w 2020 r. wymóg sprzedaży ciężkich pojazdów ciężarowych o zerowej emisji. Holandia, wraz z wieloma innymi krajami, ustanawia strefy dla pojazdów użytkowych o zerowej emisji i prowadzi inicjatywy wdrożeniowe. Tym samym rosnące działania rządu na rzecz pojazdów elektrycznych wspierają rozwój globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Według Precedence Research, globalny rynek stacji ładowania pojazdów elektrycznych wielkość oszacowano na 35,50 mld USD w 2021 r. i przewiduje się, że do 2030 r. osiągnie ponad 417,35 mld USD, a w przewidywanym okresie od 2022 do 2030 r. będzie rosła ze składaną roczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 31,5%.

Najważniejsze informacje o raporcie

– W 2021 r. segment aplikacji ładowarek publicznych osiągnął około 85% udziału w przychodach

– Segment stacji ładowania DC odnotował 73% udział w przychodach w 2021 r.

– W oparciu o tryb ładowania, segment systemów ładowania plug-in miał największy udział w rynku 78,5% w 2021 r.

– Region Azji i Pacyfiku miał największy udział w przychodach w 2021 r.

Jakie są wyzwania na rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych?

Jednym z największych wyzwań, przed jakim stoi rynek stacji ładowania pojazdów elektrycznych, są wysokie koszty konfiguracji stacji ładowania. Koszt stacji szybkiego ładowania lub stacji ładowania poziomu 3 jest dość wysoki w porównaniu ze stacją paliwową. Czynnik ten na dużą skalę hamuje rozwój światowego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Dodatkowo, ze względu na brak norm, producenci pojazdów elektrycznych nie są w stanie w prosty sposób zbudować stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Właściwe standardy i zasady na korzyść stacji ładowania pojazdów elektrycznych mogą stworzyć perspektywy rozwoju rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Rządy USA, Japonii, Europy, Chin, Indii i Korei Południowej starają się wdrożyć surowe mandaty na rozmieszczenie stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ale te standardy nie wystarczą do rozwoju stacji ładowania pojazdów elektrycznych na światowym rynku. W efekcie czynnik ten ogranicza wzrost globalnego rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Które regiony napędzają trend dotyczący stacji ładowania pojazdów elektrycznych?

Chiny przodują pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych na całym świecie. Kraj na dużą skalę wprowadza pojazdy elektryczne i hybrydowe. Według Morningstar w 2025 i 2030 r. Chiny będą miały wystarczającą infrastrukturę ładowania, aby obsłużyć swoją flotę pojazdów elektrycznych, przy czym liczba pojazdów elektrycznych na ładowanie spadnie poniżej prognozowanych limitów dziewięciu i czternastu pojazdów elektrycznych na ładowarkę. Tym samym czynnik ten będzie skłaniał do przyjęcia w Chinach stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych Unia Europejska ustępuje obecnie jedynie Chinom. Liczba pojazdów elektrycznych w regionie wzrośnie z ponad 1,7 mln w 2019 r. do ponad 23 mln do 2030 r. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej każda ładowarka pojazdów elektrycznych może pomieścić na drogach maksymalnie 10 pojazdów elektrycznych. Do 2030 r. będą istniały 2 miliony stacji ładowania, co wystarczy, aby obsłużyć flotę pojazdów elektrycznych w regionie.

Kolejnym regionem są Stany Zjednoczone pod względem kształtowania dynamiki rynku stacji ładowania pojazdów elektrycznych na całym świecie. Do 2030 roku pojazdy elektryczne będą stanowić 15% sprzedaży nowych samochodów w regionie, ale liczba pojazdów elektrycznych przypadających na punkt ładowania będzie niewystarczająca do utrzymania floty. Flota USA wzrośnie z ponad 1 miliona pojazdów elektrycznych w tym roku do nieco poniżej 15 milionów do 2030 roku.

Kup pełne badanie raportu@ https://www.precedenceresearch.com/checkout/1003



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts