6 kluczowych powodów, dla których warto korzystać z reklam PPC


Jeśli Twoja firma szuka szybkiego sposobu na przyciągnięcie klientów do Twojej witryny, zrobienie zakupów i zwiększenie przychodów, jednym z najlepszych rozwiązań jest reklama online typu pay-per-click (PPC).

W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam w mediach drukowanych lub na billboardach, które trafiają do szerokiego grona odbiorców, są kierowane do określonej grupy odbiorców, która jest skłonna do zakupu. I chociaż nie ma sposobu na zmierzenie, kto reaguje na tradycyjną reklamę, PPC zapewnia natychmiastową informację zwrotną. A PPC informuje Cię o kosztach pozyskania każdego nowego klienta.

Jeśli chcesz kontrolować swoje wydatki na reklamę i jednocześnie uzyskiwać niemal natychmiastowe efekty, PPC jest skutecznym i wydajnym rozwiązaniem. Poniżej Erfolk Marketing cyfrowy wymienił 6 kluczowych powodów, dla których warto korzystać z reklam PPC.

Co to jest reklama online płatna za kliknięcie?

Reklama PPC to reklama internetowa, którą tworzysz na temat swojego produktu lub usługi. Jednak wielu konsumentów widzi Twoją reklamę, płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Możesz używać reklam PPC w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing lub na Media społecznościowe kanałów, takich jak Facebook, Instagram i LinkedIn, aby dotrzeć do tysięcy potencjalnych nabywców.

Chociaż podstawowe techniki są takie same w każdym kanale, ten artykuł koncentruje się na wynikach wyszukiwania PPC z wykorzystaniem Google. Internet to miejsce, w którym każdy może znaleźć odpowiedzi na swoje pytania i rozwiązania swoich problemów. Musisz reklamować się w wyszukiwarkach, jeśli chcesz być tym, który odpowie na te pytania.

Proste kliknięcie może prowadzić do nowego klienta. Nowi klienci mogą również stać się źródłami poleceń. Te nowe polecenia mogą stać się źródłami poleceń. Wszystko to można łatwo zrobić jednym kliknięciem. Jedno kliknięcie jest wiele warte.

Ponieważ każde kliknięcie może stać się tak cennym źródłem przychodów, reklama PPC powinna być częścią Twojej cyfrowej strategii marketingowej.

Jak przygotować się do kampanii reklamowej PPC

Zanim uruchomisz internetową kampanię reklamową PPC, musisz przygotować materiały, określić odbiorców i upewnić się, że Twoja firma poradzi sobie z dostarczaniem produktu lub usługi konsumentom. Będziesz także potrzebować możliwości odpowiadania na pytania konsumentów dotyczące Twojego produktu.

Twoje reklamy w wynikach wyszukiwania będą zazwyczaj wyświetlane jako nagłówek, 2-3 wiersze tekstu, obrazy i reklamy produktowe.

Zanim zamieścisz reklamę, musisz przygotować się do prowadzenia kampanii reklamowej. Przed utworzeniem reklamy musisz podjąć szereg decyzji, aby uzyskać jak najlepsze wyniki. Oto podstawowe kroki, które należy wykonać, aby utworzyć skuteczną reklamę.

  • Określ swój zasięg: położenie geograficzne pomaga skierować produkt do właściwych nabywców. Czy chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane w kodzie pocztowym, mieście, promieniu mili od miasta, całych stanach lub na całym świecie? Musisz zdecydować, gdzie chcesz wyświetlać swoją reklamę.
  • Wybierz słowa kluczowe: musisz określić słowa kluczowe związane z Twoim produktem, których konsumenci używają do wyszukiwania rozwiązania. Jeśli ktoś wpisze Twoje hasło na liście, wyświetli się Twoja reklama. Google może pomóc Ci znaleźć z nimi odpowiednie słowa Planer słów kluczowych Google.
  • Wybierz typ reklamy: Google oferuje wiele typów reklam w Google AdWords, a koszt kliknięcia waha się w zależności od wybranego typu kampanii.
  • Ustaw swój budżet: PPC działa w systemie licytacji. Płacisz na podstawie liczby innych reklamodawców licytujących te same słowa (plus kilka innych danych, o których decyduje Google). Budżet możesz ustawić na podstawie dziennych wydatków, maksymalnej ceny za kliknięcie i innych zmiennych.
  • Napisz ogłoszenie: Jeśli ktoś znajduje się w wybranym przez Ciebie obszarze geograficznym i wpisze słowo, o które licytujesz, Twoja reklama zostanie wyświetlona podczas wyszukiwania. Pisząc reklamę, chcesz się upewnić, że jest ona przejrzysta i kusząca, podkreślając korzyści, jakie odniosą, gdy dokonają zakupu.
  • Zdecyduj, gdzie kierować ludzi: Gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, musisz wysłać go do miejsca docelowego online. Ważne jest, aby wysłać ich na stronę, która jasno wyjaśnia, co otrzymają na podstawie tego, czego szukali. Nazywa się to stroną docelową. Zachowaj jasność i zwięzłość, używając silnego wezwania do działania (CTA), aby dokonać zakupu.

Przemyślane planowanie strategiczne będzie miało ogromny wpływ na powodzenie Twojej kampanii reklamowej, osiągając największy zwrot z inwestycji (ROI) wydatków na kampanię reklamową.

Sześć wielkich korzyści z Twojej kampanii PPC

Dobrze zaplanowana, ukierunkowana kampania wykorzystująca słowa kluczowe używane przez konsumentów podczas wyszukiwania przyniesie niemal natychmiastowe korzyści. A monitorowana długoterminowa kampania będzie nadal przynosić nowe przychody.

Reklama online PPC ma wiele zalet w porównaniu z tradycyjną reklamą w mediach drukowanych. Przyjrzyjmy się im jeden po drugim.

1. Natychmiastowy ruch

Dzięki PPC możesz natychmiast przyciągnąć ruch do swojej witryny. Jeśli rozpoczniesz kampanię online, odpowiednie osoby klikną Twoją witrynę, nawet tego samego dnia. Usłyszysz social, content i „inbound” w marketingu cyfrowym. Chociaż mogą być niezwykle skuteczne, ich wdrożenie i uzyskanie spójnych wyników zajmuje dużo czasu.

Aby przyspieszyć zwrot z inwestycji w Twoje treści, niezbędny jest znaczny budżet na dystrybucję. W przeciwnym razie możesz trochę czekać i gromadzić opłaty agencyjne oraz zatrudniać w międzyczasie swoich pracowników. Natomiast reklamy płatne za kliknięcie są bardzo szybkie i generują wiele informacji, które mogą pomóc w podejmowaniu świadomych decyzji.

2. Konkretne kierowanie

Reklama za pośrednictwem PPC jest najbardziej ukierunkowaną formą reklamy. Możesz kierować swoje reklamy na podstawie lokalizacji geograficznej, wyszukiwanych słów, zainteresowań i nie tylko.

Dzięki targetowaniu szybko dotrzesz do nowych klientów. W przeciwieństwie do reklamy drukowanej możesz dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców z niezrównaną kontrolą. Jeśli chcesz rozszerzyć swoją działalność o oferty sezonowe lub ograniczone czasowo, szybkość ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu.

Możesz udostępniać swoje posty na blogu i czat w mediach społecznościowych w niektórych swoich sieciach internetowych. Jeśli nie ma żadnego budżetu ani zapierających dech w piersiach treści, jest to całkiem senne.

Jeśli jesteś małą firmą z niewielką ilością rozpoznawalność marki lub po nim, powinieneś dać swojemu marketingowi impuls, którego potrzebuje dzięki PPC, aby dotrzeć do docelowych klientów.

3. Elastyczność

PPC nie ma umów, nie ma ustalonych opłat ani nie ma ustalonych danych demograficznych. Jeśli chcesz, możesz wstrzymać kampanię PPC. Budżet można dowolnie zwiększać lub zmniejszać. Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy wyświetlały się w zupełnie innym mieście i zupełnie innym odbiorcom, możesz to zrobić. Wszystko to zrobisz w ciągu kilku minut.

Możesz dotrzeć do osób, które weszły w interakcję z Twoją firmą. Reklamy mogą wyświetlać się, gdy wyszukują, odwiedzają inne strony internetowe i korzystają z aplikacji mobilnych.

Twoje listy remarketingowe mogą docierać do użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Twórz listy dla konkretnych przypadków. Przykładem jest lista skierowana do osób, które nie realizują transakcji, ale dodają coś do koszyka.

4. Zdefiniowany budżet

To Ty decydujesz, ile chcesz wydać na kliknięcie, na dzień i na kampanię PPC. Otrzymujesz również natychmiastowe dane o tym, ile kosztuje każde kliknięcie w kampanii.

Reklama PPC jest w pełni rozliczalna. Dane są na wyciągnięcie ręki, a wyniki są przejrzyste. Poznasz twarde wskaźniki, takie jak koszt pozyskania (CPA) i zwrot z wydatków na reklamę (ROAS).

Te dane umożliwiają dostosowanie reklam i kampanii do potrzeb w ramach ograniczeń budżetowych.

5. Silny zwrot z inwestycji (ROI)

Dzięki PPC Twoja reklama jest konkretna i ukierunkowana. Z tego powodu umieszczasz swoją wiadomość przed właściwymi danymi demograficznymi i nie płacisz, chyba że są zainteresowani (i klikają).

Z w pełni ukierunkowaną i konkretną stroną docelową zaprojektowaną tak, aby następowała po reklamie z mocnym wezwaniem do działania (CTA). To jest ważny element, który prowadzi do nawróceń.

Reklamy kierują konsumentów na Twoją stronę docelową. Twoja strona docelowa zamienia się w kupujących. To połączenie jeden-dwa zaprojektowane w celu zwiększenia zwrotu z inwestycji.

6. Mierzalne rezultaty

W szczególności PPC zapewnia doskonałe raportowanie. Średnia liczba kliknięć, średni koszt kliknięcia i wydajność są łatwo dostępne. Dzięki PPC będziesz wiedział, że za każdego zainwestowanego dolara wygenerowałeś X dolarów przychodu. Połącz dane z kampanii reklamowej z danymi strony docelowej z Analytics, a będziesz mógł mierzyć skuteczność reklamy i zwrot z inwestycji za pomocą twardych liczb.

Te wymierne wyniki pozwalają przetestować nowe sformułowania w reklamie lub na stronie docelowej, aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki. Skonfigurowanie i skuteczne uruchomienie tych kampanii reklamowych PPC może zmienić Twoją firmę.

Dowiedz się, jak działa określanie stawek

Zasadniczo PPC opiera się na systemie licytacji, więc osoba z największym budżetem uzyskuje największą widoczność i kliknięcia. Inna firma może mieć wyższy całkowity budżet niż Ty, ale nadal możesz przelicytować ją za określone słowo kluczowe. To otwiera przed tobą szansę.

Reklamodawcy licytują te same słowa kluczowe, a Twoja reklama przejdzie do licytacji. Wyszukiwarki używają zautomatyzowanego procesu do określenia ważności reklamy i kolejności jej umieszczenia.

Wyszukiwarki klasyfikują reklamy według:

  • Kwalifikacja reklamodawcy do aukcji
  • Kolejność odpowiednich reklam wyświetlanych na stronie
  • Maksymalny CPC, jaki reklamodawca jest skłonny zapłacić za kliknięcie

Gdy spojrzysz na wynik wyszukiwania, u góry strony zobaczysz reklamy związane z Twoim wyszukiwaniem. Reklama znajdująca się u góry strony pochodzi od reklamodawcy, który chce zapłacić maksymalny koszt kliknięcia (CPC).

Reklamy wymienione pod górną reklamą mają kolejne najwyższe stawki za słowo kluczowe użyte do dopasowania reklamy do zapytania konsumenta. Innymi słowy, reklamy PPC są jak aukcja. Najwyższe miejsce przypada osobie, która zaoferuje najwyższą cenę.

Proces mierzenia i testowania sukcesu PPC

Po wdrożeniu kampanii reklamowej PPC rozpoczynasz proces udoskonalania w celu poprawy wyników. Najlepszy sukces wynika z monitorowania każdej reklamy i wprowadzania poprawek.

  • zmierzyć oryginalne wyniki
  • zmieniać po jednym elemencie na raz – na przykład nagłówek reklamy, tekst reklamy, obraz, tekst strony docelowej, wezwanie do działania strony docelowej
  • wyniki testu Twojej zmiany
  • zmierzyć i porównać nową zmianę z oryginałem

Udoskonalając reklamę i stronę docelową, znajdziesz idealne połączenie, które zapewni najlepsze wyniki. PPC nie jest „ustaw i zapomnij”. Twoje najlepsze wyniki pochodzą z pomiarów i testów.

Przygotuj strategię, ustal cele, zbierz materiały, rozpocznij kampanię reklamową, a następnie zmierz i przetestuj. Będziesz na najlepszej drodze do natychmiastowych kupujących, aby zwiększyć swoje przychody.



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts