Czym są wyskakujące okienka? Definicja, rodzaje i przykłady


Wyskakujące okienka są podstawą Internetu. Na początku kontrowersyjne, szybko stały się istotną częścią „światowej sieci”. Są czymś, czego oczekujesz, cóż, wyskoczyć raz na jakiś czas w oknie przeglądarki. Kochaj ich lub nienawidź – wyskakujące okienka to narzędzie niosące ogromną wartość zarówno dla internautów, jak i dla biznesu.

Co to jest wyskakujące okienko?

Wyskakujące okienko to zwykle małe okno lub baner, który pojawia się na pierwszym planie podczas przeglądania witryny. Odwiedzający witrynę internetową może wtedy wchodzić w interakcję z tym oknem, jeśli na przykład wyskakujące okienko zawiera formularz rejestracji/kontaktu, przycisk lub łącze.

Wyskakujące okienka różnią się treścią oraz sposobem, miejscem i czasem wyświetlania, w zależności od celu. W dalszej części artykułu przejdziemy do typów wyskakujących okienek.

Przykład wyskakującego okienka z zamiarem wyjścia na blogu GetResponse.
Przykład wyskakującego okienka z zamiarem wyjścia na blogu GetResponse.

Wyskakujące, wyskakujące czy wyskakujące?

Teraz, gdy zaczęliśmy od definicji, porozmawiajmy, odpowiedzmy na kontrowersyjne pytanie: czy jest to „wyskakujące”, „wyskakujące” czy „wyskakujące”?

„Pop up” to czasownik oznaczający „pojawić się nagle”.

Pop-up jest zarówno przymiotnikiem, jak i rzeczownikiem i opisuje coś, co się pojawia. Jest to również „właściwy” sposób odwoływania się do wyskakujących okienek witryny i wyskakujących reklam, ale…

Wyskakujące okienko to najbardziej powszechna i popularna pisownia, jaką możesz napotkać.

Jaki jest cel wyskakujących okienek?

Głównym celem wyskakującego okienka jest przyciągnięcie uwagi użytkowników.

Wyskakujące okienko ma być zauważone – podczas gdy wiele stron internetowych może być dość zatłoczonych, trudno przeoczyć mniejszy obszar wyświetlania (lub okno pełnoekranowe) z wyraźnym obrazem tła i ciekawą wiadomością, która nagle pojawia się na ekranie komputera.

Dlaczego wyskakujące okienka są ważne?

Jak wspomniałem wcześniej, wyskakujące okienka przynoszą wartość zarówno użytkownikom, jak i marketerom, więc ich obecność jest naprawdę korzystna dla obu stron.

Z perspektywy użytkownika wyskakujące okienka mogą w łatwy sposób:

  • zapisz się do newslettera
  • wróć do koszyka
  • zarejestruj się na webinarium
  • skontaktuj się z firmą
  • zdobądź kod rabatowy lub bezpłatną wysyłkę
  • poznaj ofertę limitowaną czasowo
  • otrzymuj rekomendacje produktów podobnych do tych, które już lubisz
  • zapisz się na ekskluzywny prezent (bezpłatny ebook itp.)
  • spersonalizuj swoje preferencje.

Dla marketerów i właścicieli firm wyskakujące okienka mogą pomóc:

  • rozwiń listę e-mailową
  • zwiększyć sprzedaż i konwersje
  • promować treści i webinary
  • zmniejszyć współczynnik odrzuceń
  • zapobiegać porzucaniu koszyka
  • usprawnić generowanie leadów w najbardziej efektywny sposób
  • zwiększyć ruch na określonej stronie
  • wydłużyć czas spędzony na czytaniu artykułu
  • zachęcać do powrotu klientów
  • wspierać lojalność klientów

I wiele więcej!

Możesz osiągnąć te same cele, osadzając formularze rejestracji/banery/kody promocyjne/itd. na twojej stronie, ale niektóre sytuacje po prostu połączenie dla przyciągającego wzrok wyskakującego okienka.

Czytaj więcej: Jak stworzyć wyskakujące okienko, które konwertuje

Większość z tych korzyści jest związana z rodzajem wyskakującego okienka, więc porozmawiajmy o nich!

Rodzaje wyskakujących okienek z przykładami

Wyskakujące okienka zaczęły się jako dość jednorodną grupę – małe (raczej irytujące) wyskakujące okienka reklamowe z podobnym stylem interfejsu wizualnego (często przypominającym błąd oprogramowania). Teraz do wyboru jest wiele różnych typów wyskakujących okienek.

(Uwaga: wszystkie poniższe przykłady wyskakujących okienek są Szablony wyskakujące GetResponse)

Rodzaje wyskakujących okienek według formatu

Wyskakujące paski, jak sama nazwa wskazuje, to cienkie banery na górze lub na dole strony. Mogą zawierać krótki formularz rejestracyjny, odliczanie, kod promocyjny, przycisk wezwania do działania lub linki do mediów społecznościowych. Oto dwa przykłady szablonów wyskakujących okienek:

Przykład wyskakującego okienka z kodem promocyjnym na górze strony.
Przykład wyskakującego okienka z kodem promocyjnym na górze strony.
Przykład wyskakującego paska z odliczaniem na dole strony.
Przykład wyskakującego paska z odliczaniem na dole strony.

Pudełka wyskakujące to najbardziej klasyczny typ wyskakujących okienek. Wyskakujące okienko to pole, które pojawia się we wstępnie zdefiniowanym obszarze na środku strony. Są super wszechstronne i łatwe do stworzenia.

Przykład szablonu wyskakującego okienka.
Przykład szablonu wyskakującego okienka.

Wyskakujące okienka pełnoekranowe całkowicie pokrywają stronę i są naprawdę niemożliwe do przeoczenia.

Przykład pełnoekranowego wyskakującego okienka.
Przykład pełnoekranowego wyskakującego okienka.

Pudełka wsuwane są bardzo podobne do wyskakujących okienek, ale ze względu na to, że z definicji „wsuwają się” podczas przeglądania, są nieco bardziej dyskretne i mniej nachalne. Doskonale nadają się do dołączania formularzy, takich jak rejestracja, kontakt lub formularze opinii.

Przykład wsuwanego pudełka z formularzem opinii.

Rodzaje wyskakujących okienek według celu

Kluczowym elementem tych wyskakujących okienek jest formularz rejestracyjny. Najczęściej formularz ma dwa pola – imię i adres e-mail. W takim wyskakującym okienku możesz zaoferować przyciągający magnes (np. darmowy ebook, wyłączny dostęp itp.), aby zachęcić do rejestracji – głównym celem jest zainteresowanie odwiedzających i podjęcie decyzji o rejestracji.

Wyskakujące okienko powitalne z krótkim formularzem rejestracji.
Wyskakujące okienko powitalne z krótkim formularzem rejestracji.

Jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży, nic nie przebije starych, ograniczonych czasowo ofert i rabatów. Dlatego ten typ wyskakującego okienka dotyczy liczników czasu i kodów promocyjnych.

Wyskakujące okienko z minutnikiem dla ograniczonej oferty.
Wyskakujące okienko z minutnikiem dla ograniczonej oferty.
  • Utrzymywanie kontaktu, zdobywanie większej liczby obserwujących i otrzymywanie opinii

Ta kategoria wyskakujących okienek dotyczy łączenia się z klientami i odwiedzającymi. Baner taki jak ten może zawierać linki do mediów społecznościowych, formularz kontaktowy, formularz opinii lub formularz rejestracji, aby ludzie byli na bieżąco.

Przykład wyskakującego okienka z linkami do mediów społecznościowych.
Przykład wyskakującego okienka z linkami do mediów społecznościowych.
Wyskakujące okienko z formularzem kontaktowym.
Wyskakujące okienko z formularzem kontaktowym.

Oprócz standardowych wyskakujących okienek zawsze jest miejsce na sezonowe lub specjalne wyskakujące reklamy. Są szczególnie ważne, gdy prowadzisz sklep internetowy. Wyskakujące okienka są bardzo łatwe do tworzenia – dlatego możesz tworzyć nowe projekty, gdy masz nowy pomysł. Wyskakujące reklamy na specjalne okazje są idealne w przypadku ofert ograniczonych czasowo.

Przykład wyskakującego okienka sezonowego z ofertą specjalną.
Przykład wyskakującego okienka sezonowego z ofertą specjalną.

Rodzaje wyskakujących okienek według czasu i wyzwalacza akcji

Pojawiają się po określonym czasie, np. po spędzeniu przez użytkownika na Twojej stronie więcej niż 40 sekund. To świetne rozwiązanie, jeśli chcesz uniknąć denerwowania lub odstraszania nowicjuszy, ponieważ mają czas na zapoznanie się z witryną.

W tym przypadku wyskakujące okienko pojawia się, gdy odwiedzający dotrą do określonej części strony lub przewiną przez określony procent. Ten typ wyzwalacza pozwala użytkownikom zapoznać się z artykułem, który czytają i bardziej zainteresować się pojawiającym się dodatkowym oknem.

Ich głównym celem jest odzyskanie osób, które próbują opuścić Twoją stronę. Wyskakujące okienko, takie jak to, pojawia się, gdy użytkownik chce zamknąć kartę lub okno przeglądarki, a zatem jest to ostatnia szansa, by Twoja witryna mogła przyciągnąć uwagę.

Wyskakujące okienko jest wyzwalane, gdy odwiedzający pozostaje nieaktywny przez określony czas – to doskonały sposób na przywrócenie jego uwagi, uwolnienie go i poprowadzenie do następnej czynności, którą powinien wykonać.

Powiązane artykuły:
15 spektakularnych przykładów wyskakujących okienek i co sprawia, że ​​są świetne
15 spektakularnych projektów popup, które przynoszą rezultaty

Warunki wyskakujących okienek

Istnieje wiele sposobów dostosowywania wyskakujących okienek, nie tylko w zakresie ich wyglądu, rozmieszczenia i treści. Ustawienia każdego wyskakującego okienka można zmienić tak, aby pojawiało się tylko w określonych przypadkach dla określonych osób. W ten sposób mogą być bardziej ukierunkowane i mniej irytujące dla lojalnych klientów i użytkowników.

Mogą być „na żywo” w nieskończoność, pojawiać się tylko w określonych ramach czasowych lub raz na kilka dni.

Mogą pojawiać się za każdym razem, gdy ktoś odwiedza witrynę lub przestać się wyświetlać, jeśli kliknął określony przycisk, zarejestrował się za pomocą formularza, zamknął wyskakujące okienko lub widział je wiele razy.

Możesz wybrać docelowych odbiorców wyskakującego okienka, wybierając ich kraj; wybierz, czy okno ma pojawiać się na urządzeniach mobilnych, stacjonarnych, czy na wszystkich urządzeniach; wybierz, czy będzie widoczny tylko dla nowoprzybyłych, tylko dla tych, którzy wrócili, czy dla obu.

Wyskakujące okienka: plusy i minusy

Istnieje niezliczona ilość „plusów” wyskakujących okienek. Mogą zdziałać cuda dla każdej firmy, która posiada stronę internetową – od generowania leadów, przez zwiększenie sprzedaży, po zmniejszenie współczynnika odrzuceń.

Tworzenie wyskakujących okienek jest bardzo tanie, a jeśli znajdziesz odpowiednie oprogramowanie, możesz utwórz wyskakujące okienko za darmo.

Dzięki odpowiedniemu kreatorowi wyskakujących okienek można je również niezwykle łatwo tworzyć i umieszczać w witrynie — nie trzeba pisać skomplikowanego kodu JavaScript ani, dzięki szablonom, uczyć się projektowania.

Jedyny konjest jednak ich historycznie kontrowersyjna reputacja. Istnieje stare błędne przekonanie, a raczej stereotyp, że wyskakujące okienka są uciążliwe. Ta wiara pochodzi z czasów, gdy niechciane wyskakujące okienka były irytujące, pojawiając się nagle, masowo, a niektórzy ludzie wykorzystywali ich ówczesną nieznajomość, by oszukiwać innych.

Teraz, gdy większość z nas wie, aby nie klikać podejrzanie wyglądającej reklamy i nie podawać danych karty kredytowej, gdy pojawia się komunikat „wygrałeś” lub „twój komputer został zhakowany”, wyskakujące okienka stały się mniej przerażające, a oszustwa odbywają się na znacznie mniejszą skalę.

Wyskakujące okienka o dobrych intencjach mogą nadal być denerwujące, gdy ich ustawienia są… nierozważne. Na przykład, gdy w witrynie jest zbyt wiele wyskakujących okienek, które nadal pojawiają się po wielokrotnym zamknięciu ich przez użytkownika. Te kwestie mogą również negatywnie wpłynąć na ranking witryny.

Powiązane artykuły:
4 sposoby, aby wyskakujące okienka były mniej irytujące i bardziej skuteczne.
Jak ulepszyć formularze przechwytywania leadów w 5 krokach.

Utwórz swoje pierwsze wyskakujące okienko za darmo

Skoro już wiesz, czym są wyskakujące okienka i co mogą zrobić — dlaczego nie spróbować zrobić jednego dla siebie?

Z Darmowy kreator wyskakujących okienek GetResponse możesz łatwo uwolnić swoją kreatywność w edytorze „przeciągnij i upuść”, przyciągnąć uwagę odwiedzających we właściwym czasie i dokonać konwersji!



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts