Dokładne kroki, aby opanować treści w mediach społecznościowych i współpracę z klientami — przewodnik 2021


Dokładne kroki, aby opanować treści w mediach społecznościowych i współpracę z klientami — przewodnik 2021

Tylko w ciągu ostatnich 15 lat media społecznościowe przeszły od czegoś, z czego szydzili internauci weterani, do tego, w co międzynarodowe korporacje wkładają miliony dolarów. Próbuję powiedzieć, że szybko rosła. Naprawdę szybko. I tu zostanie.

Jednak my, marketerzy, wiemy, że opublikowanie jednego zdjęcia kota na Instagramie to jedno. Ale budowanie spójne plan mediów społecznościowych dla klientów lub interesariuszy, którzy mogą, ale nie muszą, mieć określone wymagania, to co innego. Dlatego chcemy podzielić się kilkoma wskazówkami, jak to zrobić, zachowując zdrowie psychiczne i weekendy. Żaden kot nie został jednak zaniedbany podczas pisania tego artykułu.

Dlaczego współpraca jest ważna

Zapytaj dowolnego nowoczesnego profesjonalistę, a powie ci, że współpraca jest jednym z największych codziennych wyzwań.

Niestety, nasza branża nie jest wyjątkiem. Dawno minęły czasy znudzonego specjalisty od mediów społecznościowych, który mógł po prostu podłączyć swoją opaskę na zarządzanej przez siebie stronie sklepu obuwniczego na Facebooku bez zadawania pytań przez nikogo.

W dzisiejszych czasach agencja może mieć nawet 10 marketerów żonglujących dziesiątkami kont w mediach społecznościowych i równie wieloma wymaganiami klientów. Jest więc rzeczą oczywistą, że współpraca i komunikacja są kluczem do stworzenia spójnej obecności w mediach społecznościowych.

Następnie pojawia się kwestia pokazania swojej pracy…

Prezentacja pracy

Powiedzmy, że w pełni zapoznałeś się z potrzebami swojego klienta w zakresie obecności w mediach społecznościowych i wszystkiego, co się z tym wiąże. Rozumiesz ich grupę docelową i masz świetne pomysły na treści.

Gratulacje! Możesz teraz iść spać ze świadomością, że wykonałeś swoją pracę. Ale nie wygładzaj jeszcze tych wygodnych prześcieradeł – Twoi klienci i interesariusze czekają, aby zobaczyć, przejrzeć i zatwierdzić Twoją pracę. Ponieważ długie spotkania w sali konferencyjnej nie są już tak naprawdę rzeczą, potrzebujesz technologii.

Wyświetlanie treści w mediach społecznościowych interesariuszom to nie tylko wysyłanie wiadomości e-mail. Sposób, w jaki zaprezentujesz tę pracę, nieuchronnie wpłynie na opinie, jakie otrzyma. Jego trafność, szybkość, pozytywność. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiednie środowisko do zaprezentowania swojej pracy osobom zatwierdzającym.

Pięć rzeczy do rozważenia

  • Zarówno zespół, jak i zaangażowani interesariusze muszą mieć jasny, perfekcyjny w pikselach obraz tego, jak treść będzie wyglądać po opublikowaniu.
  • Rozwiązanie powinno umożliwiać dostosowanie postów do kanału
  • Klient powinien mieć możliwość szybkiego zwizualizowania treści według tygodnia lub miesiąca
  • Twoje treści powinny być urozmaicone hashtagami, emotikonami i gifami.
  • Planować naprzód. Cokolwiek wybierzesz, musi ułatwiać współpracę marketingowcom i klientom. Twoje rozwiązanie powinno na przykład umożliwiać współpracownikom zostawianie opinii tuż obok postów i rozwiązywanie ich na miejscu, dołączanie plików do komentarzy i współpracę w czasie rzeczywistym.

Jak możesz to zrobić za pomocą technologii

Powerpoint

Pierwszym oczywistym rozwiązaniem do widocznego pokazania pracy twórczej może być Powerpoint. Rozumiemy. Jest wolne. To jest to, do czego jesteś przyzwyczajony. Twoja prezentacja może być łatwo uporządkowana według kanałów mediów społecznościowych (Facebook, Instagram itp.) i formatu (wideo, karuzela, gif, obraz itd.). Wiąże się to jednak z tworzeniem dziesiątek makiet, które mogą sprawić, że budowanie prezentacji będzie trudniejsze niż tworzenie rzeczywistej treści. Co więcej, Twoi klienci otrzymają niepełny obraz, ponieważ nie będą mogli zobaczyć, co Właściwie dzieje się, gdy coś klikniesz. Jak działa post karuzelowy?

Arkusze kalkulacyjne

Arkusz kalkulacyjny to najbardziej zaufane narzędzie współczesnych pracowników biurowych. Prezentowanie swojej pracy w mediach społecznościowych za pomocą arkuszy kalkulacyjnych jest technicznie możliwe, podam ci kilka powodów, dla których nie powinieneś:

  • Twój klient nie może sobie wyobrazić, jak będą wyglądać Twoje posty. Znasz to stare powiedzenie – emoji jest potężniejsze niż rząd. Czy coś takiego.
  • Arkusze kalkulacyjne to logistyczny koszmar, z którym nikt pracujący w branży kreatywnej nie powinien mieć do czynienia. Foldery z obrazami, niekończące się łańcuchy e-maili z linkami do Dysku Google, załączniki wideo, tam iz powrotem na Slack, o Boże, zapomniałem ustawić prywatność na „wszyscy z linkiem”, a teraz wszyscy nienawidzą ––
  • Arkusze kalkulacyjne utrudniają współpracę, utrudniając przekazywanie, otrzymywanie i wdrażanie informacji zwrotnych.

Planowalny

Ok ok, z góry przyznaję się do mojego uprzedzenia. Jestem częścią zespołu. Ale zanim przewrócisz oczami, spójrz, jak może ci to pomóc.

Planable to narzędzie do współpracy nad treściami, które pozwala użytkownikom tworzyć, współpracować, prezentować i zatwierdzać treści w mediach społecznościowych w jednym miejscu. To rozwiązanie umożliwia podgląd postów z Facebooka, Twittera, Linkedina i Instagrama tak, jak wyglądałyby one w kanale. Aha, możesz także planować lub publikować swoje posty bezpośrednio z tego miejsca. Jakie to niesamowite?

Oto tylko kilka przykładów tego, co możesz zrobić z Planable (przysięgam, że są aktualne):

  • Uatrakcyjnij swoje posty za pomocą emotikonów, aktywnych hashtagów, tagów stron i innych dobrych rzeczy. Mamy również integrację Giphy.
  • Możliwość tworzenia treści dla wielu stron jednocześnie i dostosowywania ich do indywidualnych przypadków.
  • Przekazuj, otrzymuj i wdrażaj informacje zwrotne w czasie rzeczywistym.
  • Oznacz swoje treści według tematu, kampanii, marki itd.
  • Przechowuj swoje pliki w naszej eleganckiej Bibliotece multimediów i śledź, gdzie były wcześniej używane.
  • Dodaj posty w predefiniowanym przedziale czasowym. Nie podoba ci się to gniazdo? Przenoszenie postów w naszym kalendarzu treści jest tak proste, jak przeciąganie ich i upuszczanie.

Proces zatwierdzania

Dlaczego nigdy nie powinieneś tego pomijać

Mimo negatywnej konotacji, w procesach zatwierdzania nie chodzi o kontrolę i nieustanne mikrozarządzanie. Procesy zatwierdzania są konieczne, ponieważ więcej mózgów prowadzi do lepszych wyników niż jeden. To takie proste.

Jednak brak spójnego procesu zatwierdzania może zamienić zarządzanie mediami społecznościowymi w kłębowisko sprzecznych opinii i niedokończoną pracę. Podsumowując, jakość Twoich treści spadnie, a Twoi klienci będą w rezultacie rozczarowani. Do tego dochodzi fakt, że bez procesów sprawdzania i zatwierdzania nie ma nikogo, kto mógłby pilnować wiadomości i sprawdzać, czy treść jest obraźliwa lub drażliwa.

Jak powinien wyglądać idealny proces zatwierdzania?

Założę się, że twoje pierwsze pytanie dotyczy tego, kogo powinieneś zaangażować w proces zatwierdzania.

Krótka odpowiedź: każdy, kto Twoim zdaniem może wnieść wartość dodaną do Twoich treści. Wiem, dość ogólne. Ale to nie czyni go mniej prawdziwym.

Ale poczekaj, nie pisz jeszcze do znajomego grafika, który pomógł ci z memem. Nadal potrzebujesz struktury.

Najlepszym sposobem na to jest podzielenie procesu zatwierdzania na te dwie ogólne kategorie:

  • Bezpośrednio zaangażowany. Dość oczywiste. Obejmuje osoby, które bezpośrednio nadzorują proces tworzenia treści, czy to Team, Brand, czy Account managerów. Te kategorie zwykle widzą treść po jej utworzeniu i sprawdzeniu.
  • Druga linia zatwierdzenia. Ta kategoria powinna (idealnie) widzieć treść dopiero po jej dopracowaniu i trzykrotnym sprawdzeniu. To dlatego, że ich opinie są istotne tylko wtedy, gdy treść jest gotowa w 100%. Osoby, które zwykle są zaangażowane w drugą linię zatwierdzania, to interesariusze wewnętrzni, kierownictwo wyższego szczebla, menedżerowie produktu i, jak się domyślacie, klienci. I jak może poświadczyć każda osoba pracująca w branży kreatywnej, ty naprawdę nie chcę prosić klienta o wkład zbyt wcześnie. Żebyście nie chcieli żałować, że nie wybrali innego zawodu, jak, nie wiem, spawanie.

Od czego zacząć, budując proces zatwierdzania w mediach społecznościowych

Teraz, gdy masz już swoje procesy zatwierdzania i cały ten jazz, nadszedł czas, aby skupić naszą uwagę na innym procesie. Ten jest jeszcze mniej seksowny, ale zaufaj mi, jest równie ważny.

Pomyśl o swoim procesie w mediach społecznościowych tak, jakby był to podróż, którą odbywają Twoje treści przed publikacją: tworzenie -> recenzja -> zatwierdzanie -> publikowanie.

Twój proces zatwierdzania w mediach społecznościowych powinien wyglądać mniej więcej tak:

  • Kroki. Zacznij od ustalenia kroków, przez które musi przejść każda treść, zanim zostanie opublikowana. Może się to różnić w zależności od przypadku, ale generalnie zaczyna się od pomysłu, następnie copywritingu, projektowania, recenzji, zatwierdzenia i wreszcie publikacji.
  • Ludzie. Zbierz osoby, które zdecydowałeś się zaangażować, i przypisz je do kroków odpowiednich do ich umiejętności.
  • Znaki drogowe. Wszystko, co musisz teraz zrobić, to upewnić się, że wszyscy mają jasność co do tego, w jaki sposób zawartość przechodzi z jednego kroku do drugiego, a raczej, kiedy jest do tego gotowa. Nie chcesz, aby Twoje treści utknęły w zawieszeniu zatwierdzania.

Czy mogę to zrobić również w Planable?

Oczywiście, że możesz, głupia gęś.

Jeśli jest jedna rzecz, w której jesteśmy świetni, byłyby to procesy współpracy w mediach społecznościowych. Nie jest to świetna imprezowa sztuczka, ale zgadnij, kto pójdzie na imprezy, ponieważ nie utknął w pracy, zajmując się kryzysem PR?

Planable został zbudowany z myślą o bezpieczeństwie. Oto jak nasze rozwiązanie może uchronić Cię przed przypadkowym samosabotażem:

  • Blokowanie treści. Dla perfekcjonistów, którzy chcą majstrować przy swoich treściach po ich opublikowaniu. Wszyscy tam byliśmy. Po tym, jak fragment treści zostanie podświetlony na zielono i opublikowany, sensowne jest jedynie zablokowanie go w obecnej formie.
  • Uprawnienia. Świetny sposób na uniknięcie przypadkowego publikowania i edycji. Za pomocą kilku kliknięć możesz nadawać różne poziomy uprawnień i dostępu członkom zespołu.
  • Kontrola wersji. Planable zapisuje każdą wersję Twojego posta. Co więcej, każda treść utworzona w naszym rozwiązaniu jest pokazywana w dziennikach, dzięki czemu członkowie zespołu mogą na pierwszy rzut oka zobaczyć, kto co zrobił.

Planowalne oprogramowanie do planowania treści i współpracy

Och, mamy ofertę na Czarny piątek tylko w ten weekend

Czekaj, nie idź jeszcze. Do poniedziałku 30 listopada można uzyskać dostęp do Możliwość zaplanowania na cały rok za jedyne 199 USD zamiast 396 USD.

Dlaczego ta umowa jest teraz? Cóż, chcemy, abyś planował treści wakacyjne 6 razy szybciej. Te sezonowe memy same się nie opublikują. A za 199 USD możesz dosłownie zmusić ich do tego. Ponieważ mamy harmonogram treści.

Ok, teraz możesz iść.



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts