Jak osiągnąć wyższą pozycję niż konkurenci w Google Ads


Czy istnieje sposób, aby reklamy Google Ads zawsze zajmowały pierwsze miejsce? Krótka odpowiedź? TAk! Ale najpierw porozmawiajmy o tym, dlaczego jest to ważne.

Umieszczenie reklam na pierwszym miejscu w rankingu może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Może to prowadzić do większej liczby kliknięć, większej sprzedaży lub potencjalnych klientów oraz pokonania konkurencji reklamą, która pojawia się nad ich reklamą. Wszystkie te czynniki są ważne, ale możesz nie potrzebować wszystkich trzech. Pierwsze miejsce w rankingu jest również świetne dla świadomości marki, jeśli Twoi klienci regularnie wyszukują branżowe słowa kluczowe, ponieważ Twoje reklamy będą widoczne przed kimkolwiek innym; jednak pierwsze miejsce w rankingu nie zawsze oznacza lepszą wydajność. Pozycjonowanie na pierwszym miejscu może prowadzić do wydawania więcej, niż jest to konieczne, a tym samym do dalszego zmniejszania marż. Na tym blogu omówimy, w jaki sposób możesz zwiększyć wyświetlanie reklam, a także omówimy, co należy zrobić, aby uzyskiwać kliknięcia o większej wartości.

Dostosowania stawek

Reklamy Google mają na celu wyświetlanie wysokiej jakości reklam, które są trafne w stosunku do tego, czego szukają użytkownicy. Oznacza to, że jeśli Twoje reklamy Google Ads nie przyciągają wystarczającej liczby kliknięć, mogą zostać ukarane, a nawet usunięte z SERP (stron wyników wyszukiwania).

W tym przypadku przydatne są dostosowania stawek. Dostosowania stawek umożliwiają ustawienie wyższej lub niższej ceny ofertowej niż zwykle naliczana za każde słowo kluczowe, dzięki czemu pojawia się ono wyżej na stronie wyników i uzyskuje więcej wyświetleń. Przekłada się to na więcej kliknięć i potencjalną sprzedaż/potencjalną sprzedaż dla Twojej firmy. Korekty te można wprowadzać dla poszczególnych słów kluczowych lub dla wielu słów kluczowych jednocześnie. Możesz także użyć dostosowań stawek, aby dostosować kwoty wydawane na określone grupy reklam lub kampanie.

Łatwa droga

Prostym sposobem na zwiększenie reklamy jest podniesienie wszystkich stawek CPC za górę strony, co można zrobić, wybierając słowa kluczowe, klikając edytuj, a następnie wybierając opcję „Zmień maks. stawka CPC”, a na końcu wybierz opcję „Podnieś wszystkie stawki do CPC za górę strony” wraz z kwotą CPC, którą chcesz zapłacić w panelu Google Ads. Spowoduje to jednak gwałtowny wzrost kosztów, ponieważ możesz wydać więcej na słowa kluczowe o niskiej skuteczności lub na słowa kluczowe, które mają już bardzo wysokie CPA. Jest to świetne rozwiązanie, jeśli masz ogólnie duży budżet i nie martwisz się zbytnio, że zapłacisz więcej za konwersje, ale nawet przy takim podejściu możesz zrobić kilka rzeczy, aby powstrzymać szybki wzrost kosztów.

Trudny (i zalecany) sposób

Zamiast zwiększać dostosowania stawek za słowa kluczowe do góry strony, zalecamy podniesienie stawek do CPC za pierwszą stronę. Można to znaleźć w taki sam sposób, jak „CPC u góry strony”, ale to, co zrobi tutaj Google, to umieszczenie reklamy na pierwszej stronie. Możesz nie znajdować się na szczycie, ale w zależności od tego, jak konkurencyjne są niektóre słowa kluczowe, możesz już zajmować dość wysokie pozycje w SERP. Zanim w pośpiechu podniesiesz wszystkie te stawki, przyjrzyj się słowom kluczowym, które osiągają przyzwoitą liczbę kliknięć, a także słowom kluczowym, które wymagają jedynie niewielkiej podwyżki, aby pojawiły się na pierwszej stronie. Zacznij od podniesienia CPC tych słów kluczowych, zanim zaczniesz zwiększać stawki słów kluczowych, które wymagają dużych inwestycji. W ten sposób obniżysz koszty, ale możesz też poprawić skuteczność reklam, wyświetlając je wyżej niż wcześniej. Poszukaj słów kluczowych, które mają mniej niż 90% udziału w wyświetleniach w sieci wyszukiwania, i zwiększ je, ponieważ być może będziesz w stanie częściej się wyświetlać, ale znowu zwiększaj dostosowania stawek tylko do kosztu, który chcesz wydać. Gdy to zrobisz, przeanalizuj dane i zacznij testować inne słowa kluczowe, które Twoim zdaniem mogą poprawić skuteczność reklamy.

Dla tych, którzy nie używają Max. stawek CPC i korzystasz ze strategii ustalania docelowych stawek CPA, zalecamy dostosowywanie docelowych CPA poprzez powolne rozluźnianie lub ograniczanie celów w zależności od skuteczności. Jeśli zauważysz, że grupa reklam uzyskuje niewielką liczbę konwersji, złagodź docelowy CPA. Jeśli obserwujesz wiele konwersji, ale CPA jest wyższy niż chcesz, zalecamy obniżenie docelowego CPA.

Następnym krokiem jest sprawdzenie wyników trafności reklamy. Im lepiej dopasowane są Twoje reklamy do wyników wyszukiwania; lepsze wyniki trafności reklamy będą miały Twoje reklamy, co oznacza, że ​​będą częściej klikane przez użytkowników, którzy ich szukają. Na przykład reklamy konkurentów mogą mieć wyższą pozycję w miejscu docelowym niż reklamy, ale jeśli Twoja reklama jest wyświetlana niżej i jest bardziej trafna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalny klient kliknie Twoją reklamę zamiast konkurencji. Możesz sprawdzić trafność reklam, modyfikując kolumny w panelu Google Ads na poziomie reklam i rozszerzeń. Średnia i Powyżej średniej to miejsca, w których chcesz być, więc szukaj wszystkiego, co mówi o małej trafności, ponieważ być może trzeba będzie je zmienić. Sposobem na zwiększenie trafności reklam jest sprawdzenie, które słowo kluczowe powoduje wyświetlenie danej reklamy, a następnie dostosowanie kopii tej reklamy, aby odzwierciedlała intencję słowa kluczowego. Zacznij od uwzględnienia słowa kluczowego w kilku nagłówkach i opisach, np. jeśli jest to słowo kluczowe [leather couch] a Twoja reklama zawiera tekst „Zobacz naszą ofertę sof”. Możesz zmienić to na „Zobacz naszą ofertę skórzanych kanap”. Ponieważ jest to bardziej odpowiednie dla słowa kluczowego. Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać, jest strona docelowa, na którą kierowana jest reklama. Jeśli strona docelowa jest inna lub niespecyficzna dla słowa kluczowego, Twoja reklama może być mało trafna. Korzystając z tego samego przykładu, jeśli Twoja reklama jest wyświetlana dla słowa kluczowego [leather couch] kieruje klientów na stronę główną Twojej firmy, może się okazać, że Twoje kliknięcia nie przynoszą tylu konwersji, ile mogłyby. Pomyśl o zmianie końcowego adresu URL i skierowaniu użytkowników na konkretną stronę docelową ze skórzanymi sofami i kanapami, ponieważ będzie to wyglądać na bardziej ukierunkowane i trafne. To z kolei zwiększy trafność reklamy i potencjalnie przekształci więcej kliknięć w konwersje.

Testowanie i analizowanie wyników wielu z tych zmian będzie wymagało czasu, ale na dłuższą metę możesz płacić mniej za więcej konwersji dzięki zmianom strategicznym, zamiast wyrzucać pieniądze na reklamy i uzyskiwać astronomicznie wysoki koszt konwersji. Pierwsze miejsce w rankingu nie zawsze oznacza więcej konwersji, ale łącząc te strategie, możesz potencjalnie pojawić się wyżej lub silniej niż konkurenci. Mamy nadzieję, że te zmiany przyniosą korzystne ulepszenia w Twoich kampaniach, więc kontynuuj testowanie, aby znaleźć to, co sprawdza się w przypadku Twoich reklam. Więcej informacji na temat reklam w wyszukiwarce znajdziesz w naszej witrynie w przydatnych blogach, przewodnikach i dokumentach.

Podziel się tym postem



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts