Marketing wewnętrzny a outsourcing: przewodnik



Dzisiejsze firmy mają duży wybór w budowaniu skutecznego zespołu marketingu cyfrowego. Możesz stworzyć wewnętrzny zespół marzeń, wynająć go agencji marketingowej lub użyć kombinacji zasobów wewnętrznych i zewnętrznych. Ale która opcja jest odpowiednia dla Twojej firmy?

Czy lepiej obsłużysz z zespół wewnętrzny lub znalezienie odpowiedniej mieszanki zewnętrznych talentów?

Dlaczego warto zatrudnić agencję marketingu cyfrowego?

Dlaczego warto zatrudnić agencję marketingu cyfrowegoOutsourcing ma wiele zalet.

Rozważając marketing wewnętrzny vs. outsourcing, zatrudniając agencję marketingu cyfrowego, zyskujesz zróżnicowany zespół profesjonalistów wykwalifikowanych w mediach społecznościowych, copywritingu, SEO, public relations, reklamie, projektowaniu i tworzeniu stron internetowych.

Nauka tych specjalistycznych umiejętności może zająć dużo czasu na poziomie eksperta. Dotarcie do właściwych odbiorców i napędzanie sukcesu biznesowego wymaga powtarzalności, wnikliwej analizy, kreatywności i rozległej wiedzy marketingowej na różnych platformach. Dzięki tej niezbędnej wiedzy specjalistycznej tylko czasami firma może zarządzać swoimi mediami społecznościowymi i innymi cyfrowymi działaniami marketingowymi.

Niektóre firmy mogą mieć niezbędny zestaw umiejętności w zakresie marketingu w mediach społecznościowych, opracowywania treści i różnych potrzeb marketingowych. To może działać dobrze przez jakiś czas. Uniemożliwia im to jednak realizację skomplikowanych kampanii marketingowych lub zadań, które mają moc napędzania wyników.

Agencja marketingu cyfrowego ma członków zespołu i partnerstwa, które działają w oparciu o wiele taktyk i rozumieją złożoność zaangażowania odbiorców. Wiedzą, jak być na bieżąco z optymalizacją kampanii i rozwijać strategię, gdy nieuchronnie pojawiają się niespodzianki.

Świeże perspektywy mają długą drogę. Łatwo jest uzyskać wizję tunelu, gdy cały czas jesteś zanurzony we własnym biznesie. Współpraca z agencją otwiera Twoją firmę na nowe, kreatywne pomysły opracowane z różnych punktów widzenia, spostrzeżeń i zestawów umiejętności.

Technologia też szybko się rozwija. Agencje marketingu cyfrowego pracują na krawędzi tej ewolucji, aby zwiększyć wydajność i być na bieżąco z najnowszymi i najlepszymi narzędziami technicznymi, aby osiągnąć cele.

Dlaczego warto utrzymywać marketing cyfrowy w firmie?

Niektóre firmy wolą mieć wszystkich w firmie. Dlatego:

Bliskość

Siedzenie przy stołach konferencyjnych podczas spotkań i zatrzymywanie się przy biurkach naszych współpracowników, aby sprawdzać, zadawać pytania i rozwiązywać problemy od dawna jest tradycyjnym sposobem wspólnej pracy. Przyzwyczailiśmy się do bycia blisko siebie. Jednak wraz z ogromnym przyspieszeniem pracy zdalnej, w niektórych firmach potrzeba bliskości na stanowisku stała się ograniczona.

Idea tego, czym jest miejsce pracy, ewoluowała i rozszerzała się. Chociaż dla niektórych współpraca działa najlepiej, technologia umożliwiła członkom zespołu komunikowanie się na różne, bardzo wygodne sposoby, umożliwiając kontynuację pracy z jakością i szybkością bez konieczności przebywania blisko siebie.

Odpowiedzialność

Korzystając z wewnętrznego zespołu marketingowego, zwiększasz odpowiedzialność w swoich operacjach biznesowych. Niektórzy właściciele firm wolą mieć ten zwiększony poziom kontroli nad swoimi kampaniami marketingowymi. Wiesz, kto jest za co odpowiedzialny — od mediów społecznościowych po optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Jednak wymaga to dodatkowego czasu i wysiłku i może odciągnąć Cię od innych ważnych zadań, których możesz mieć zbyt wiele na swoim talerzu.

Komunikacja

Codzienna dostępność komunikacji z zespołami wewnętrznymi ma swoje zalety. Ta możliwość częstych rozmów i analizowania opcji marketingowych i nieoczekiwanych okazji jest wygodna. Załóżmy na przykład, że wydarzenie informacyjne lub wirusowe wideo (To kukurydza!) eksploduje w środku dnia, które jest istotne dla Twojej firmy; możesz omawiać pomysły w locie, aby określić możliwości treści w swoich serwisach społecznościowych podczas ich trendów.

To powiedziawszy, nawet jeśli agencje marketingu cyfrowego nie mają biurka za rogiem od twojego lub nie są cały czas na tych samych ekranach, firmy wysokiej jakości będą miały przejrzystość komunikacji i najlepsze praktyki dotyczące rozsądnych czasów reakcji dla klientów.

Wejście i połączenie

Natychmiastowy dostęp do danych umożliwia szybkie podejmowanie decyzji wtedy, gdy jest to potrzebne. Jeśli korzystasz z raportowania w pętli zamkniętej, możesz od razu zobaczyć, jak wypadła najnowsza reklama na Facebooku, i możesz otrzymywać raporty tygodniowe, miesięczne i kwartalne. Wewnętrzny zespół marketingowy jest wygodny, gdy musisz od razu wyrazić zgodę na nową reklamę i nie chcesz czekać na agencję odpowiedzialną za dane.

Dlaczego warto zatrudnić agencję marketingu cyfrowego?

Całkowite poleganie na działaniach wewnętrznych sprawdza się tylko w przypadku niektórych organizacji. Wielu decyduje się na współpracę z agencją, ponieważ daje im to więcej opcji, jeśli chodzi o:

Talent

Nic nie zastąpi niewiarygodnego talentu, jednego z najważniejszych czynników przy porównywaniu marketingu wewnętrznego z marketingiem wewnętrznym. outsourcing. Wiedza marketingowa na poziomie eksperckim jest trudna do zdobycia, a każda rola w agencji marketingu cyfrowego jest wysoce wyspecjalizowana. Projektowanie, SEO, copywriting, tworzenie stron internetowych, marketing w mediach społecznościowych, marketing treści i nie tylko wymagają specjalistycznej wiedzy, aby uzyskać wyniki.

Trudno i kosztownie jest zatrudnić wewnętrznie osobę lub zespół posiadający wiedzę niezbędną we wszystkich obszarach specjalistycznych do opracowania, wykonania i zarządzania odnoszącym sukcesy działem marketingu cyfrowego. Począwszy od rekrutacji, wdrażania, wynagrodzenia, świadczeń, ciągłych szkoleń i nie tylko, czas, wysiłek i pieniądze potrzebne do wniesienia tej wiedzy specjalistycznej do firmy są znaczne.

Płynne potrzeby marketingowe

Potrzeby marketingowe bywają różne i często wymagają kompleksowych rozwiązań. Dotyczy to zarówno małych firm, jak i dużych korporacji, niezależnie od branży. Dzięki doświadczeniu i specjalizacji roli, jakie daje współpraca z agencją, uzyskujesz lepsze wyniki marketingowe — a każdy dolar to coś więcej. Każdy dobry menedżer biznesowy rozumie, jak ważne jest uzyskanie jak największego zwrotu z każdej zainwestowanej złotówki.

Ponadto mogą pojawić się (i pojawiają się) wysoce techniczne pytania, takie jak te dotyczące analizy danych i raportowania, na które wewnętrzny marketer może mieć trudności z udzieleniem odpowiedzi, podczas gdy agencja będzie z łatwością sobie z nimi radzić. Dzięki bardzo złożonym systemom zarządzania treścią, jeszcze bardziej rozbudowanym raportom oraz wysoko wykwalifikowanym i wyspecjalizowanym specjalistom, agencja może fachowo poradzić sobie z płynnością Twoich potrzeb marketingowych.

Kreatywność i doświadczenie

Kreatywność i doświadczenieKażda branża ma swoje unikalne cechy i potencjalną bazę klientów. Marketing cyfrowy musi być dostosowany do potrzeb firmy, aby osiągnąć swoje cele poprzez zaangażowanie klientów, generowanie leadów, generowania przychodów i innych krytycznych elementów długoterminowego sukcesu firmy. Wymaga to kreatywności, wglądu, doświadczenia i właściwych strategii. Kiedy korzystasz z outsourcingu, będziesz mieć dostęp do wielu zasobów w różnych kreatywnych umysłach. Osoby uzupełniają się nawzajem, aby wypełnić cały i solidny zespół o dalekosiężnych umiejętnościach.

Agencje, które odnoszą sukcesy, mają możliwości i doświadczenie umożliwiające pracę w różnych branżach w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb biznesowych. I bardziej niż prawdopodobne, że współpracowali z innymi firmami w tej samej branży co Twoja. Będą mieli wszechstronną wiedzę na temat najlepszych praktyk w całej branży i będą w stanie konstruować strategiczne plany marketingowe wokół wytycznych dotyczących marki. Powinno to zostać wdrożone spójnie na platformach mediów społecznościowych i innych cyfrowych działaniach marketingowych.

Ktoś inny płaci za rozwój zawodowy

Nadążanie za ciągłym rozwojem zawodowym wewnętrznego zespołu marketingowego to wydatek kosztowny i niepotrzebny. Dziedzina marketingu cyfrowego stale się rozwija. Kiedy zatrudniasz agencję marketingu cyfrowego, ktoś inny płaci za to wszystko, dostarczając to, czego potrzebujesz, kiedy tego potrzebujesz.

Agencje muszą być na bieżąco z wszelkimi nowymi technologiami zarządzania treścią, zmianami w funkcjonalności platform mediów społecznościowych, ulepszonymi narzędziami cyfrowymi zwiększającymi wydajność, nowym oprogramowaniem do projektowania, które może tworzyć piękne obrazy i filmy wideo, na które klienci patrzą z zapartym tchem, oraz wszelkimi innymi nadchodzącymi nad horyzontem. To duża część pakietu marketingu cyfrowego, za który nie musisz płacić rachunku, jeśli korzystasz z outsourcingu.

Które rozwiązanie marketingowe jest odpowiednie dla Twojej firmy?

Wybór odpowiedniego rozwiązania marketingowego dla Twojej firmy jest łatwiejszy, gdy rozumiesz, czego można oczekiwać od każdego z nich. Marketing wewnętrzny vs. kwestia outsourcingu może wydawać się złożona, ale można ją podzielić na proste, oczywiste czynniki.

Jeśli jesteś skłania się ku marketingowi wewnętrznemurozważ następujące:

Generowanie leadów — jeśli Twój zespół sprzedaży ma już mnóstwo potencjalnych klientów, którzy stale napływają, co rozwija Twój biznes tak, jak chcesz, fantastycznie.

Różnorodność talentówjeśli masz różne talenty, których potrzebujesz (lub chcesz zatrudnić w firmie), aby wyróżniać się dzięki solidnemu, dynamicznemu i kompleksowemu programowi marketingu cyfrowego, jesteś gotowy, aby zabłysnąć.

Raportowaniejeśli już otrzymujesz dane dotyczące cyklu życia od punktu kontaktu do konwersji do rzecznictwa marki, możesz podejmować solidne decyzje dotyczące marketingu każdego dnia tygodnia.

Rozwój zawodowyZwinnośćjeśli masz przyszłościową grupę, która jest na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami i zmianami w marketingu cyfrowym, masz paliwo rakietowe, którego potrzebujesz, aby utrzymać się przed konkurencją.

Jeśli skłaniasz się ku outsourcingowi, rozważ następujące kwestie:

Wynikigdy Twoje obecne wysiłki nie przynoszą oczekiwanych efektów, rozwiązaniem jest współpraca z doświadczoną agencją marketingu cyfrowego. Nawet jeśli ty i twój zespół robicie wszystko, co w waszej mocy, zespołom wewnętrznym trudno jest nadążać za optymalizacją i wydajnością kampanii.

Obciążenie pracąs kiedy następna kampania spoczywa jak wielki głaz na twoich ramionach, nadszedł czas, aby uzyskać pomoc. Przepracowani pracownicy nie prowadzą do skutecznych kampanii marketingowych. Może jedna osoba nosi za dużo czapek, a może po prostu jest zbyt dużo pracy do wykonania dla Twojego małego zespołu. Mogą usilnie starać się nadążyć, ale w końcu im się to nie udaje. Jeśli nie wiesz, zapytaj.

Raportowaniekiedy coś jest tak ważne, czasami trzeba to podkreślić dwa razy. Raportowanie w obiegu zamkniętym to standard dla wysokiej jakości agencji marketingu cyfrowego. W ten sposób wiedzą, dlaczego skuteczna kampania działa — i mają na to dowody. Dane te dostarczają cennych informacji do podejmowania decyzji. Bez tego równie dobrze mógłbyś mieć opaskę na oczach.

Innowacja gdy utknąłeś w epoce tradycyjnego marketingu lub nie jesteś o tym przekonany najnowsze platformy mediów społecznościowych i technologie nowej generacji (branding i reklama w metaverse są już w drodze, możesz na to liczyć), przestań ugrzęznąć i zatrzymywać uciążliwe przeszkody na swojej drodze. Agencje marketingu cyfrowego mają mandat do wprowadzania innowacji. Okres.

Ostatecznie outsourcing daje Tobie i Twojemu zespołowi swobodę robienia tego, co robisz najlepiej. Możesz skupić się na dostarczaniu doskonałych produktów lub usług i tworzeniu niesamowitych doświadczeń klientów; zawodowcy poradzą sobie z resztą.

Jesteśmy agencją, która wie co robi. Mamy pomagał firmom z różnych branż i dyscyplin rozwiązują ich problemy marketingowe.

Oyova jest projektowanie stron, marketingu treści, zarządzanie mediami społecznościowymidawać tworzenie stron internetowych firma. Dowiedz się więcej o nasze programy marketingowe i skontaktuj się z nami już dziś.





Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts