Ważne pytania, które należy zadać przed zatrudnieniem agencji marketingowej



Zatrzymaj się! Sprawdź tę listę pytań przed zatrudnieniem agencji.

Czy Twój marketing przekłada się na realny rozwój biznesu? Wybierając agencję marketingu cyfrowego, należy zadać sobie kilka pytań przed dokonaniem inwestycji.

Uzyskaj lepszy marketing cyfrowy dzięki bardziej innowacyjnemu podejściu przy wyborze agencji. System i sposób marketingu Twojej agencji wpływa na Twoje wyniki końcowe.

Oto kilka pytań, aby dowiedzieć się o nich więcej:

Pytania, które należy zadać agencji marketingu cyfrowego

  1. Jaki jest Twój proces marketingu cyfrowego?

Najpierw dowiedz się więcej o systemie lub cyfrowym procesie marketingowym, który Twoja agencja planuje złożyć w celu zaprezentowania Twojej firmy w Internecie. Powinna to być seria kroków i metod marketingowych stosowanych w celu zwiększenia liczby i rozwijaj swój biznes online. Czasami składa się z różnych etapów usprawniających proces pozyskiwania online, takich jak organizowanie, następnie projektowanie, rozwijanie, kierowanie, analizowanie i dopracowywanie.

  1. Jak planujesz robić rzeczy inaczej, biorąc pod uwagę naszą branżę?

Nie do każdego rynku lub branży można podejść w podobny sposób, więc zapytaj agencję marketingu cyfrowego, jak planuje zrobić to inaczej, biorąc pod uwagę konkretny rynek i potrzeby. Nie każda firma potrzebuje witryny e-commerce; niektórzy czerpią korzyści z reklamy lokalizacyjnej w porównaniu z globalny marketing internetowy. Agencja cyfrowa powinna wiedzieć, jak dostosować się i doskonalić w Twojej konkretnej branży.

  1. Jakich metod używasz do przekazywania raportów dotyczących postępów i wyników?

Upewnij się, że firma zajmująca się marketingiem cyfrowym, z której korzystasz, nie tylko zabierze Twoje pieniądze, a następnie zapomni o „dokończeniu” dostawy. Twoja firma marketingowa nie powinna mieć problemu zgłaszanie liczb, dane dotyczące sprzedaży i postępy w dążeniu do zdobycia większej liczby klientów. Powinni również być w stanie przekazać rzeczywiste fakty dotyczące celów Twojej firmy do zamierzonych wyników.

  1. Czy masz dowody wcześniejszych sukcesów w pomaganiu klientom w rozwijaniu ich firm?

Zanim zaryzykujesz w firmie zajmującej się marketingiem cyfrowym, poszukaj dowodów wcześniejszych sukcesów z klientami. Czy mają dowody na sukces z przeszłości, takie jak liczby sprzedaży lub studia przypadków? Czy ich system marketingu cyfrowego pomaga klientom osiągnąć ich cele? A jeśli tak, to jak wygląda zwrot? Miej pewność, że uzyskasz najwyższy zwrot z inwestycji (ROI).

  1. Jaka jest Twoja struktura rozliczeń pod względem opłat cyklicznych?

Będziesz chciał wiedzieć, czy pracujesz z ustaloną ceną, którą płacisz z góry, stałym kosztem miesięcznym, czy też z wartością podstawową, która zmienia się w zależności od Twoich żądań. Ile to kosztuje? Zawsze zadawaj to pytanie i sięgaj głębiej, aby dowiedzieć się, czy do początkowego cytatu należy dodać inne liczby.

  1. Jaka jest Twoja polityka dotycząca pilnych zamówień, zmian/zatwierdzeń i dodatkowych kosztów?

To jest kluczowa informacja do ustalenia. Zapytaj ich, jak planują poradzić sobie z pilnymi zmianami, korektami i zatwierdzeniem prezentowanych materiałów oraz wszelkimi kosztami lub opłatami dodanymi do ceny bazowej zgodnie z dodatkową pracą potrzebną z określonego powodu.

  1. Jak określasz cele marketingowe?

Skuteczna agencja współpracuje ze swoimi klientami przy opracowywaniu celów marketingu cyfrowego. Wyniki powinny zawsze być zgodne z wizją Twojej firmy, jednocześnie stawiając czoła konkretnym wyzwaniom biznesowym, takim jak braki w zaangażowaniu lub sile SEO. Jesteśmy z natury doradcy, aby tworzyć wydajność i wzrost.

  1. Co możesz zrobić, aby pomóc naszej firmie osiągnąć nowe cele?

Inwestujesz w marketing cyfrowy, aby rozwijać swoją firmę online. Dlatego musisz wiedzieć, jak to nowe podejście pomoże Ci osiągnąć Twoje cele. Jeśli potencjalna agencja cyfrowa nie ma dla ciebie jasnego obrazu, wybierz taką, która może dać ci prostą odpowiedź, np. „dostaniemy więcej wysokiej jakości leadów do swojej witryny i powiększaj bazę klientów online za pomocą witryny internetowej, profili w mediach społecznościowych i marketingu treści, które przemawiają do Twoich odbiorców. Zbudujemy również Twój system sprzedaży.”

  1. Co otrzymam dzięki programowi marketingu cyfrowego od Twojej agencji?

Przyjrzyj się zakresowi tego, co pociąga za sobą Twój program marketingu cyfrowego. Czy otrzymujesz stronę internetową, tworzenie/utrzymanie stron internetowych, zarządzanie mediami społecznościowymi, marketing treści, a analiza sprzedaży? Jaki rodzaj metodologii stosuje Twoja agencja w marketingu internetowym i jaki jest Twój menedżer konta odpowiedzialny za raportowanie? Zapytaj ich, ile godzin pracy otrzymasz miesięcznie i jak planują spędzić te godziny na projektach.

  1. Co zrobisz, aby poznać nasz biznes, branżę, rynek i klientów?

Podejście marketingowe można dostosować do nowego klienta lub firmy tylko poprzez ukierunkowanie na klientów, rynek i branżę. Czy Twoja agencja marketingu cyfrowego przeprowadza ankietę wśród klientów, aby ustalić, dlaczego wybierają Twoją firmę zamiast konkurencji? Firma marketingowa musi dostosować swoje podejście, przeprowadzając badania rynku i poznając swój biznes. Zapytaj ich, jak planują to zrobić.

  1. W jaki sposób planujesz realizować marketing cyfrowy inaczej niż nasze obecne podejście?

Zanim wkręcisz się w nowy system marketingu cyfrowego, przedstaw swoje dotychczasowe wysiłki i podejście oraz zapytaj, jak planują zrobić to inaczej. Pomogłoby, gdybyś miał zmianę zamiast tej samej starej rzeczy, a Twoja agencja marketingu cyfrowego powinna być w stanie zaprezentować zupełnie nowe podejście do wykonania zadania.

Czego można oczekiwać od agencji marketingu cyfrowego

„Czego możemy się po tobie spodziewać?” to jedno z najważniejszych pytań, jakie należy zadać agencji marketingowej. Musi być jasne, aby nie denerwować się tym, jak działają i co mogą dostarczyć, oraz mieć pewność, że podejmiesz decyzję o kontynuowaniu pracy z agencją.

Przezroczystość

Jak ludzie pracują – i jak pracują z Tobą – ma znaczenie. Powinna być zapewniona przejrzystość operacji, komunikacji i wyników. Nikt nie chce być pozostawiony w ciemności lub zdezorientowany, co się dzieje i kiedy. Agencja marketingowa powinna z góry informować o świadczonych przez siebie usługach, szczegółowo informować o tym, kiedy i co będzie zgłaszać, a także jasno określić konkretną pracę/treść, która zostanie uwzględniona w wynikach.

Wyrównanie marki

Twoja marka jest Twoim chlebem i masłem, a wszelkie rezultaty powinny być stale rozwijane zgodnie z Twoją marką, aby ją chronić i ulepszać. Niezależnie od tego, czy przeprowadzasz sezonową kampanię marketingową w mediach społecznościowych, czy chcesz poprawić swój marketing przychodzący, obrazy/tekst/kolory (wszystkie) powinny dokładnie reprezentować Twoją firmę.

Firma zajmująca się marketingiem wydajnościowym zapewnia jakość i spójność, zapewniając, że wszyscy partnerzy jasno rozumieją dyrektywę dotyczącą marki i powstrzymują się od angażowania się w promocje poza marką.

Strategia

Ukierunkowanie na potrzeby i pragnienia Twoich klientów jest siłą napędową rozwoju strategii, która zmienia działania marketingowe z po prostu promocyjnych na wartościowe. Najlepsze agencje marketingu cyfrowego odkrywają, a następnie odpowiadają na pytania i problemy klientów. Skuteczna strategia powinna być opracowywana w różnych usługach, od projektowania i tworzenia stron internetowych po Marketing mediów społecznościowych.

Wyniki

Harmonogram wyników będzie zależał od wielu czynników, takich jak produkt/usługi, sezonowość i ruch. Rzeczywiście, nie ma twardej i szybkiej reguły. Doskonała agencja marketingu cyfrowego z dużym doświadczeniem będzie w stanie zaoferować wskazówki i podać rozsądny harmonogram, kiedy możesz oczekiwać wyników.

Studia przypadków są doskonałym źródłem informacji, czy agencja rozwiązała problemy klientów w Twojej branży. Zapytaj o nie.

Informacje analityczne

Wiele działań marketingowych, takich jak reklamy radiowe lub drogie billboardy, może wydawać się istnieć w eterze, a określenie ROI może być trudne. Decydując się na agencję marketingową, zapytaj o programy i systemy śledzące wyniki konkretnych działań, takie jak: zaangażowanie w media społecznościowe kampanie.

Dostęp za pośrednictwem pulpitów nawigacyjnych i komunikacji z agencją zapewnia cenne narzędzia i informacje analityczne, które wspierają Twoje cele i pomagają usprawnić podejmowanie decyzji w przyszłości. Szczegóły zawarte w danych mogą zmienić grę, wydobyć na światło dzienne trendy, przyzwyczajenia i preferencje potencjalnych i obecnych klientów.

Co Oyova robi inaczej

Wybór agencji marketingowej powinien być dokładnie i przemyślany. Z mnóstwem typowych opcji, wiele z nich zaczyna się mieszać, co utrudnia ich odróżnienie.

Oyova różni się od naszych konkurentów.

Mamy partnerskie nastawienie. Napędzani naszymi wartościami i ukształtowani przez zaangażowanie w budowanie relacji opartych na przejrzystości i zaufaniu – odnosimy sukcesy, gdy odnoszą sukcesy nasi klienci. Współpraca ma kluczowe znaczenie dla ukierunkowania nie tylko wyzwań biznesowych, ale także celów firmy. A nasze plany są dostosowane do Twoich celów.

Wiemy, jak uzyskać dogłębne zrozumienie Twojej marki. Od Twojej wyjątkowej propozycji sprzedaży do Twojego osobowość marki, obrazy i nie tylko, głęboko zagłębiamy się w to, kim jesteś i co robisz. Osiąga się to dzięki odpowiedniemu procesowi odkrywania, który pozwala firmie Oyova dokładnie zrozumieć mocne strony i możliwości Twojej firmy.

Opracowujemy i realizujemy skuteczne strategie. Wprowadzając wielokierunkowe podejście dochodzeniowe w połączeniu z naszym partnerstwem z Tobą, odkrywamy cenne informacje, które służą jako podstawa dla Twoich zindywidualizowanych potrzeb. Te treści marketingowe? Robimy to. Czy cierpimy z powodu nieodpowiedniego brandingu? Wiemy, czego potrzeba, abyś znalazł się tam, gdzie chcesz. Oyova ma kotlety do osiągania wyników.

Znajomość pytań przed zatrudnieniem agencji marketingowej to podstawa do przyszłego sukcesu. Pytaj swobodnie. Słuchać uważnie.

Czy jesteś zadowolony z tego, jak Twoja agencja odpowiedziała na te pytania?

Jeśli nie, idź z agencją, która wie, co robi. Dowiedz się więcej o naszych programach marketingowych i skontaktuj się z Oyovą — firmą zajmującą się projektowaniem stron internetowych, marketingiem treści, zarządzaniem mediami społecznościowymi i tworzeniem stron internetowych.





Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts