Jak ograniczyć spożycie alkoholu

Ludzie zaczęli fermentować i pić alkohol już 13 000 lat temu. W rzeczywistości, dowody wczesnego warzenia piwa odkryto w izraelskiej jaskini Raqefet, tysiące lat przed rozpoczęciem uprawy pszenicy i jęczmienia w regionie. Wiele starożytnych kultur świętowali specjalne okazje, angażując się w coś, co teraz nazwalibyśmy „upijaniem się”.”. Nic dziwnego, że po tysiącach lat alkohol nadal odgrywa tak znaczącą rolę w życiu kulturalnym i społecznym na całym świecie.

Zanim zagłębimy się głębiej, warto wspomnieć, że nie wszyscy piją alkohol. Istnieje wiele czynników, które odgrywają rolę w tym, dlaczego ludzie decydują się pić lub nie pić alkoholu, i mogą to być między innymi względy kulturowe, zdrowotne, społeczno-ekonomiczne lub religijne. Zgodnie z Krajowym badaniem dotyczącym używania narkotyków i zdrowia z 2019 r. (NSDUH), 30% dorosłych Amerykanów nie piło w ciągu ostatniego roku, a 45% osób nie piło w ciągu ostatniego miesiąca. Tak więc liczba osób, które regularnie piją, jest nieco mniejsza niż połowa.

Jednak półuniwersalne znaczenie „kultura picia” przez większość ludzkiej cywilizacji ma ciemną stronę. Biorąc pod uwagę wszystko, co wiemy teraz o ogromnych konsekwencjach zdrowotnych długotrwałego spożywania alkoholu, ma sens tylko to, że wielu szuka zmian w stylu życia, które ograniczyłyby spożycie alkoholu.

Alkohol i ogólne samopoczucie

Według Światowa Organizacja Zdrowiapicie alkoholu na całym świecie powoduje oszałamiającą liczbę trzech milionów zgonów rocznie. Te zgony i inne problemy zdrowotne związane z alkoholem są bezpośrednio skorelowane z sesjami intensywnego upijania się. Konkretnie, picie do upadłego definiuje się jako wypicie 60 gramów lub więcej czystego alkoholu podczas jednej sesji w ciągu ostatnich 30 dni. W większości krajów, oficjalne wytyczne sugerować trzymanie się jednego drinka wieczorem dla kobiet i dwóch dla mężczyzn, w sumie nie więcej niż siedem do czternastu drinków tygodniowo.

Ryzyko nadmiernego picia

Powyższe wytyczne mogą niektórym wydawać się nierealistycznie niskie, ale dowody na ograniczenie spożycia alkoholu są przytłaczające. Na przykład alkohol zwiększa ryzyko rozwoju sześć różnych rodzajów raka. Intensywne spożywanie alkoholu jest również trzecią najczęstszą przyczyną chorób układu krążenia. Nie wspominając już o wszystkich zgonach i obrażeniach wynikających z wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców i innych incydentów spowodowanych nadmiernym spożyciem alkoholu.

Picie z umiarem

Chociaż picie wiąże się z wieloma zagrożeniami, nie oznacza to, że musisz porzucić je na dobre. Chociaż badania żywności i żywienia są notorycznie trudne do dokładnego przeprowadzenia, większość badań pokazuje, że osoby pijące umiarkowanie przeżywają zarówno osoby niepijące, jak i pijące dużo. Prawda jest taka, że ​​poza samym spożyciem alkoholu istnieje wiele czynników, które mogą powodować skrócenie oczekiwanej długości życia.

Zarządzanie spożyciem alkoholu

Ważne jest, aby wziąć pod uwagę cały obraz zdrowia, gdy decydujesz, jak wygląda umiarkowanie alkoholu. Jeśli jesteś względnie zdrową osobą, która stosuje zbilansowaną dietę i konsekwentnie ćwiczy, możesz nauczyć się zarządzać nawykami na tyle, by wypić drinka po pracy kilka nocy w tygodniu.

Znajdź swoje „wyzwalacze”

Na początku ograniczenie spożycia alkoholu może być trudne. W końcu tak wielu ludzi używa alkoholu jako nagrody za przetrwanie ciężkiego dnia pracy. Alkohol jest często pierwszą rzeczą, do której zwracamy się w większości sytuacji. Jest to znane jako „cyngiel,” a pierwszym krokiem do ograniczenia jest ustalenie, co w ogóle powoduje chęć picia. Po zidentyfikowaniu własnych wyzwalaczy ważne jest, aby znaleźć substytut. Zamiast sięgać po alkohol, może być inny napój, którym możesz go zastąpić, na przykład aromatyzowany seltzer lub mocktail.

Powiedz nie”

Szanse na zaoferowanie drinka alkoholowego podczas następnej happy hour lub spotkania są dość wysokie, więc kolejna strategia możesz wdrożyć, to mieć gotowe „nie”. Kontrolowanie w ten sposób jest szczególnie skuteczne, gdy współpracownik mający dobre intencje oferuje zakup następnej rundy. Zaplanowane „nie” daje ci siłę do odrzucenia drinka, kiedy wiesz, że go nie chcesz.

Zrobić matematykę

Może się to wydawać trochę oczywiste, ale jeśli nie liczysz aktywnie swoich drinków przez całą noc, możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, że upijasz się. Prosta czynność śledzenia, kiedy spędzasz czas z przyjaciółmi, a nawet odpoczywasz po długim dniu, pomoże ci zachować uważność na to, co konsumujesz.

Podobnie jak w przypadku większości aspektów życia, kluczem jest umiar. Nauka bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z alkoholu doprowadzi do szczęśliwszego i zdrowszego życia. Jeśli ty lub ktoś, kogo znasz, zmaga się z piciem alkoholu, nie musisz stawiać temu czoła sam. Istnieje wiele dostępnych zasobów, które mogą przybliżyć Cię do uzyskania potrzebnej pomocy. Rozważ skontaktowanie się z lekarzem lub lokalnym organem ds. zdrowia. Także, Anonimowi Alkoholicy oferuje bezpłatne zasoby w wielu krajach.

Na koniec koniecznie zapoznaj się z naszymi celami w kategorii Samokontrola, gdzie znajdziesz dedykowany cel dotyczący świadomości alkoholu.

Tagi: , , , , , ,





Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts