Przedkładanie zabawy nad szczęście może sprawić, że poczujesz się lepiej

Ow ciągu ostatnich dwóch dekad globalna firma analityczna Gallupa przeprowadził ankietę wśród Amerykanów na temat 29 różnych aspektów życia, od polityki, przez pozycję kobiet w kraju, po to, jak czują się szczęśliwe. W 2022 roku tylko 38 procent Amerykanów twierdziło, że jest szczęśliwych, co jest najniższym wynikiem w historii. Gdyby wziąć pod uwagę tylko statystyki, odkrycie to byłoby alarmujące. Ale jeśli porozmawiasz ze specjalistami ds. zdrowia psychicznego, możesz być zaskoczony, słysząc, że szukanie zabawy zamiast szczęścia jest lepszym sposobem spędzania czasu.

„Pogoń za szczęściem na Zachodzie stała się bardzo problematyczna” — mówi psycholog organizacyjny i behawiorysta. dr Michael RuckerAutor Nawyk zabawy. „Nie dzieje się tak dlatego, że cenimy szczęście lub dążymy do rozkwitu, ale staje się to nadmiernym przejmowaniem się wieloma zewnętrznymi przesłaniami motywacji. Ludzie, którzy widzą szczęście tak daleko, w końcu poświęcają czas na introspekcję, aby współczuć odległości między tym, gdzie są, a tym, gdzie chcą być”.

Według dr Ruckera prowadzi to do nieefektywnego wykorzystywania czasu i stopniowego identyfikowania się jako osoba nieszczęśliwa. „Kiedy już wejdziesz na tę spiralę spadkową, staje się to ćwiczeniem efektu potwierdzenia i zaczynasz postrzegać rzeczy również w ten negatywny sposób” – mówi. Zamiast tego dr Rucker mówi, że lepiej poświęcić czas na zabawę.

Nasze mózgi są nastawione na zabawę, a nie na szczęście

„Szczęście jest produktem ubocznym zabawy” — mówi dr Rucker. Kiedy robimy rzeczy, które uważamy za zabawne, z czasem będziemy postrzegać nasze życie jako szczęśliwsze. „Kiedyś postrzegaliśmy szczęście jako ramy przyczyny i skutku” — mówi. „Na przykład:„ Jeśli dostanę lepszą pracę, będę szczęśliwszy”. Ale szczególnie w ciągu ostatnich 10 lat neuronauka nauczyła nas, że mózg jest algorytmiczny i bardziej przewidujący.Gdy gromadzimy i indeksujemy te zaraźliwe radosne doświadczenia, możemy narzucić sobie uprzedzenia i wytrenować umysł, aby zdawał sobie sprawę, że wszystko jest dobre, a ja naprawdę się z tego cieszę”.

Kiedy szukamy szczęścia, znajdujemy się w ciągłym stanie oceny, co na dłuższą metę nie przynosi nam korzyści. „Gdy tylko nauczymy nasze mózgi akceptować wolną wolę i autonomię, jaką mamy nad sobą, radość i ogólne szczęście będą powoli, ale automatycznie wzrastać” — mówi dr Rucker.

Jak skupić się na zabawie, a nie na szczęściu

Dr Rucker zdecydowanie zaleca przeprowadzenie audytu tego, jak spędzasz czas i eliminowanie lub delegowanie wszystkiego, co nie jest przyjemne, tam gdzie to możliwe. „W zależności od tego, ile masz zewnętrznych obowiązków, generalnie możemy przejąć kontrolę i odzyskać od dwóch do pięciu godzin dziennie” — mówi.

Możesz zacząć od przejrzenia kalendarza i usunięcia czynności lub zadań, które nie są już przyjemne, ale nawykowe. „Nie chodzi o to, żeby dodawać coś do swojego harmonogramu, ale o to, by wymieniać rzeczy, które nie dają ci radości” — wyjaśnia. „Właśnie dlatego wiele inicjatyw dotyczących dobrego samopoczucia w miejscu pracy nie działa – są one addytywne”.

Ale prawdziwa zmiana nastąpi, gdy zauważysz, jak wspaniale się czujesz po odzyskaniu czasu na zabawę. „To nie jest samolubne” — mówi dr Rucker. „Pozwala ci pokazać się jako najlepsza wersja samego siebie”. Jeśli potrzebujesz więcej przekonywania, aby przezwyciężyć poczucie winy, dr Rucker ma kilka mądrych słów na pożegnanie: „Pamiętaj, to nie tylko dla ciebie, ale także dla wszystkich wokół ciebie”.



Artykuł przetłumaczony automatycznie…

Similar Posts